جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فرانسه آوارگان سوری را به اعراب پاس داد

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 458187
نخست وزیر فرانسه از کشورهای خلیج فارس خواست تا آوارگان و پناهجویان بیشتری را که از جنگ سوریه آواره شده‌اند، قبول کنند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، مانوئل والس نخست وزیر فرانسه عصر روز جمعه در سخنانی تصریح کرد: اگر اروپا مرزهای خود را کنترل نکند، منطقه بالکان با فاجعه انسانی روبرو خواهد شد.

وی در ادامه افزود: من بار دیگر می گویم، اروپا نمی تواند آوارگان بیشتری را که از سوریه می آیند، قبول کند. به همین دلیل است که ما به یک راهکار سیاسی، دیپلماتیک و نظامی در سوریه نیاز داریم.

نخست وزیر فرانسه گفت: هر کشوری باید نقش خود را ایفا کند. من به خصوص به نقش کشورهای خلیج فارس فکر می کنم. کشورهای خلیج فارس باید آوارگان بیشتری از سوریه را قبول کنند.

اکثر ۴ میلیون آواره سوری که خاک این کشور را ترک کرده اند، به کشورهای همسایه از جمله لیبی، اردن و ترکیه رفته اند. ولی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر و سایر کشورهای خلیج فارس حاضر به قبول آوارگان سوری نشده اند.

اروپا نیز تاکنون صدها هزار آواره خارجی را قبول کرده ولی برخی کشورهای اروپایی خواستار مسدود شدن مرزها و محدود شدن پذیرش آوارگان خارجی شده اند.

والس گفت: اگر مرزهای اروپایی به خوبی کنترل نشود، ما طی زمستان جاری با فاجعه انسانی در بالکان روبرو خواهیم شد.

بیش از ۸۰۰ هزار مهاجر خارجی از ابتدای امسال تاکنون وارد اروپا شده اند که اکثر آنها از کشورهای خاورمیانه هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *