شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اٌپراتورهای تلفن همراه فعال در اربعین

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 458145
وزیر ارتباطات از سفر هیأتی از ایران با حضور نمایندگان سه اپراتور به عراق خبر داد و گفت: برای حل مشکلات زوار اربعین حتی به عراق اعلام کرده‌ایم که در صورت نیاز به امکانات و تجهیزات برای اپراتورهای عراقی، آمادگی همکاری داریم.
اٌپراتورهای تلفن همراه فعال در اربعین
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سفر روز گذشته‌اش به استان ایلام و مرز مهران برای حل مشکلات ارتباطی زوار اربعین گفت: ما تمامی ظرفیتهای مخابراتی و زیرساختهای لازم برای برقراری ارتباط بین زائران مرزهای کشور و داخل کشور عراق را به کار گرفته ایم.

وی ادامه داد:آنچه که به عنوان اختلالات در روزهای قبل بعد از مرز مهران گزارش شده بود مربوط به اپراتورهای کشور عراق بود، چرا که در داخل کشور هیچ مشکلی وجود ندارد.

البته برای حل مشکلات ارتباطی زائران هیئتی از جمهوری اسلامی ایران با حضور نمایندگان اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به کشور عراق سفر می کنند.

وزیر ارتباطات گفت: ما در زمینه فراهم کردن ارتباطات با کیفیت برای زوار حتی به کشور عراق اعلام کرده ایم که در صورت نیاز به امکانات و تجهیزات برای اپراتورهای عراقی، آمادگی داریم با این کشور همکاری داشته باشیم تا مشکلات حل شود.

واعظی یادآور شد: در یک سال گذشته ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه های زیرساختی حوزه ارتباطات استان ایلام هزینه شده و تا پایان امسال ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر برای تقویت و توسعه شبکه های مخابراتی و اینترنتی استان سرمایه گذاری خواهد شد.

طی یک سال اخیر ۶۲ روستای استان ایلام به شبکه اینترنت متصل شده اند و اتصال ۲۴۲ روستای دیگر در دستور کار است و تلاش خواهیم کرد امکان اتصال تمام روستاهای استان را برای برگزاری انتخابات فراهم کنیم.

وی افزود: در حال حاضر اجرای ۴۴۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در این استان انجام گرفت و به هر میزان که درخواستی برای پهنای باند در ایام اربعین حسینی مورد نیاز باشد، تامین خواهیم کرد.

در پایان لازم است تاکید کنم که تلاش خواهیم کرد ظرفیت پهنای باند استان ایلام را تا اواخر سال آینده به ۲۰برابر افزایش دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *