جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲

واقعیت در باره یک شایعه‌+فیلم

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 458139
فیلم میزبانی مجلل و اشرافی ایران از روسای کشورهای مختلف از جمله پوتین که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود مربوط به میزبانی کشورمان نیست.
واقعیت در باره یک شایعه‌+فیلم
به گزارش جهان به نقل از فارس، برای جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

*شایعه

اخیرا فیلمی کوتاه در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که از آن به عنوان میهمانی و ضیافت اشرافی و پر خرج دولت جمهوری اسلامی ایران از سران شرکت کننده در سومین اجلاس سران مجمع صادر کنندگان گاز در تهران (۲ آذر ۹۴) و از جمله ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، یاد می شود.

*واقعیت

اما واقعیت این است که این فیلم مربوط به شهریور سال ۹۳ (۱۱ و ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۴) و در حاشیه چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاریهای شانگهای در شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان است.

و نکته تامل برانگیز آن جا است که این فیلم در حالی به عنوان پذیرایی مجلل در باغ با میوه های خاص از مدعوین اجلاس گازی عنوان می شود که یک ایرانی هم در آن دیده نمی شود و حتی چهره شاخص این فیلم یعنی رئیس جمهور تاجیکستان اصلا برای شرکت در سومین اجلاس سران مجمع صادر کنندگان گاز به ایران نیامده بود.

همچنین بنابرگفته پرویز اسماعیلی، معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس، فیلم مذکور در هیچ‌یک از رسانه های کشورمان تولید نشده، بلکه قبلا در سایتهای متعلق به کشور میزبان (تاجیکستان) منتشر شده بود.


            برای دیدن فیلم اینجا را کلیک کنید
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من این فیلم مال هر کشوری باشه نه تنها کار ناپسندی نیست بلکه چون جنبه نمایش تولیدات کشاورزی با کیفیت کشور میزبان رو داره به نوعی بازاریابی محسوب میشه و کاش مسئولین ما هم از این عرضه ها داشتند اگرچه تنگ نظری و رقابتهای منفی جناحی اجازه این کارها رو نمیده.
از قدیم میگن: گفتی، قبول کردم، اصرار کردی، شک کردم، قسم خوردی، رد کردم.
حالا فیلم و عکس مراسم ضیافت رو پخش کنید تا دعوا تمام بشه بره دنبال کارش!!
چرا اینقدر اصرار و قسم و......؟!!