کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قالیباف در دیدار با نخبگان بسیجی تهران:

نظام اداری فعلی اجازه نفس‌کشیدن به فرهنگ بسیجی نمی‌دهد

4 آذر 1394 ساعت 12:24

شهردار تهران گفت: نظام اداری کشور در حال حاضر کهنه و از بین رفته است. این نظام اداری خلاقیت را از بین می‌برد واجازه نمی‌دهد که فرهنگ بسیجی در آن نفس بکشد.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف صبح امروز در نشستی با نخبگان و استعدادهای برتر بسیج علمی تهران بزرگ با بیان اینکه خدا را شاکرم در این هفته که به نام مخلص ترین نیروهای کشور نام گذاری شده است، در جمع شما عزیزان هستم، گفت: مهم‌ترین ویژگی بسیجیان این است که فعالیت‌هایشان تنها برای رضای پروردگار است.

وی با تاکید بر اینکه بسیجیان رضایت خداوند متعال را از آغاز تا انتهای فعالیت‌های خود مدنظر قرار می‌دهند، افزود: بسیج در نگاه سازمانی تبلور عینی مشارکت در تمام عرصه‌هایی است که نظام اسلامی و مردم به آن نیاز دارند. بارها تاکید کرده‌ام که به هیچ عنوان نباید کلمه مستضعفین از ادامه کلمه بسیج حذف شود.

وی با اشاره به اینکه بسیج در یک نظام اسلامی از خلق خدا گره‌گشایی می‌کند، تصریح کرد: در یک سیستم و حاکمیت اسلامی بسیج گره از کار تمام افراد باز می‌کند. این گره‌گشایی از خلق خداست که بسیج را در همه عرصه‌ها موفق و محبوب دلها قرار داده است.

قالیباف با طرح این سوال که آیا جنگ، فرهنگ بسیج را به وجود آورد و یا فرهنگ بسیجی جنگ را اداره کرد، گفت: به اعتقاد بنده این دو در آن دوران لازم و ملزوم یکدیگر بودند. اگر فرهنگ بسیج نبود بعد از دوران دفاع مقدس فرهنگ شهادت و ایثار دفن می‌شد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ما در حال حاضر وارث فرهنگ جهادی و بسیجی در کشور هستیم، تاکید کرد: امروز دیگر کسی حرف از ما قبول نمی کند بلکه هرچه را که در عمل عرضه کنیم خواهند پذیرفت.

قالیباف ادامه داد: ما انقلاب نکردیم که تنها حرف بزنیم و نصحیت کنیم البته انسان‌ها همیشه نیازمند نصحیت هستند اما وقتی ما در کثرت مسئولیت و موضع قدرت قرار می‌گیریم باید با کار خود از اسلام و انقلاب و آرمان‌هایمان دفاع کنیم.

شهردار تهران گفت: ما باید مولد و تولید کننده باشیم . باید بتوانیم قدرت، ثروت ، معرفت و منزلت را تولید کنیم و مهم‌تر از همه مواظب باشیم غفلت نکنیم. همچنین اگر در کارهایمان دقت نداشته باشیم قطعا متضرر خواهیم بود.

قالیباف با تاکید بر اینکه ثروت و قدرتی که به دست می آوریم باید تبدیل به منزلت و معرفت شود، افزود: باید حواسمان باشد که در یک نظام اسلامی دو منکر و معروف بزرگ داریم .

وی با اشاره به اینکه دو منکر فقر و تکاثر را نباید داشته باشیم، ادامه داد: در جامعه‌ای که فقر و تکاثر در آن باشد نمی‌توانیم آن را جامعه اسلامی بدانیم.

شهردار تهران با بیان اینکه دومعروف تعلیم و تکریم را باید در جامعه اسلامی داشته باشیم ، تصریح کرد: نظام اداری کشور در حال حاضر کهنه و از بین رفته است. این نظام اداری خلاقیت را از بین می‌برد واجازه نمی‌دهد که فرهنگ بسیجی در آن نفس بکشد.

قالیباف تاکید کرد: فرهنگ بسیج و بسیجیان می توانند نظام اداری را اصلاح کنند . فرهنگ بسیج تاریخ مصرف ندارد؛ تا مسئولیت‌پذیری، خدمت به خلق خدا، مبارزه با فساد و کار برای پروردگار هست بسیج هم است .

شهردار تهران در پایان با بیان اینکه پایان دوران دفاع مقدس، پایان دوران مبارزه ما نبوده ونخواهد بود، افزود: هیچ فرقی بین مذاکرات اخیر سیاسیت مداران ما با مبارزه با امریکا نبود. مذاکرات اخیر هم مبارزه بود.


کد مطلب: 457688

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/457688/نظام-اداری-فعلی-اجازه-نفس-کشیدن-فرهنگ-بسیجی-نمی-دهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com