چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

چه عاملی سبب پیروزی اصلاح طلبان شد؟

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 457686
اصلاح طلبان در انتخابات‌های گذشته امکان پیروزی نداشتند اما اختلاف بین اصولگریان سبب شد تا ماجرا به نفع اصلاح طلبان تمام شود.
چه عاملی سبب پیروزی اصلاح طلبان شد؟
به گزارش جهان به نقل از مهر، علیرضا زاکانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه مجمع اصولگرایان قم که در مسجد شهید مصطفی خمینی قم برگزار شد، بر لزوم حفظ وحدت بین اصولگرایان تأکید کرد و گفت: اصلاح طلبان در انتخابات‌های گذشته امکان پیروزی نداشتند اما اختلاف بین اصولگریان سبب شد تا ماجرا به نفع اصلاح طلبان تمام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن برنامه نفوذ خود بین مردم را دنبال می‌کند، گفت: دشمن از یک سو می‌خواهد با نفوذ بین مردم و با شیوه باور زدایی و تخریب اعتقادات عقبه انقلاب را خالی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: از سویی دیگر دشمن به دنبال آن است تا با نفوذ بین احزاب و مجموعه‌های مدنی آنها را به دست توانمندی برای تو خالی کردن نظام تبدیل کند و همچنین سعی دارد تا با نزدیک شدن به نخبگان سیاسی و مسئولان کشور و نفوذ به آنها با دادن اطلاعات غلط آنان را در اداره مملکت دچار اشتباهات محاسباتی کند.

* تفاوت دیپلماسی ذلت و عزت

وی در ادامه به اقتدار مقام معظم رهبری در حادثه منا اشاره کرد و گفت: در این ماجرا عربستان سعودی وزیر بهداشت ما را به کشور راه نداد و با وجود اینکه امیر کویت در این زمینه به درخواست وزیر امور خارجه پادرمیانی کرد، عربستان باز هم به شیطنت‌های خود ادامه داد اما پس از آنکه مقام معظم رهبری در سخنرانی خود با اقتدار اعلام کردند که ما برخورد سخت و خشنی را خواهیم داشت شاهد تغییر رفتاری فوری دولت سعودی بودیم.

زاکانی در ادامه دیپلماسی ذلت و عزت و فرق این دو را مورد اشاره قرار داد و گفت: پوتین به ایران می‌آید و در اولین اقدام به به دیدار رهبر معظم انقلاب رفته و بعد از دو ساعت گفتگو با ایشان صراحتا اعلام می‌کند که ما به شما اعتماد داریم و رهنمودهای شما برای ما راهگشا است این عزت و اقتدار است یا زیر سایه آمریکا حرکت کردن؟

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر دو نگاه بر کشور حاکم است، گفت: نگاه اول این است که عده‌ای می‌گویند باید در راستای اهداف و آزمان‌های انقلاب حرکت کنیم و اگر مشکلی به وجود بیاید به دلیل فاصله گرفتن از آرمان‌ها است.

این نماینده مجلس ادامه داد: نگاه دوم این است که عده‌ای اعلام می‌کنند که باید اندیشه‌های انقلاب را رها کرد و در نظم نوین جهانی زیر سایه آمریکا رفت.

وی افزود: هر چند باید از ظرفیت جهانی بهره برد اما باید این اصل را مورد توجه قرار داد که تکیه اصلی ما در حل مشکلات باید بر توانایی‌های داخلی و دوری از وابستگی به غرب باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *