جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

لزوم اعاده حیثیت از دانشجویان بورسیه‌

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب: 457530
عضو جبهه یکتا با اشاره به جزئیات جلسه تخصصی کمیسیون تولید علم جبهه یکتا، گفت: اعضای کمیسیون ضمن مرور سیاست‌های ابلاغی رهبری در مورد تولید علم، بر لزوم پیگیری موضوع بورسیه‌ها از سوی قوه قضائیه و اعاده حیثیت از دانشجویان تأکید شد.
به گزارش جهان، لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و عضو جبهه یکتا در گفت‌وگو با فارس گفت: پیرامون جزئیات جلسه روز گذشته کمیسیون تولید علم و فناوری مجموعه گفتمانی یاران تحول و کارآمدی ایران اسلامی (یکتا) اظهار داشت: در این جلسه حدود 250 نفر از اساتید برجسته دانشگاه‌های سراسر کشور حضور داشتند.
 
وی افزود: بحث اصلی که در این جلسه صورت گرفت، مرور سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره تولید علم و فناوری بود. علاوه بر این دو دیدگاه موجود، در خصوص تولید علم نیز مورد بررسی قرار گرفت.
 
فروزنده تصریح کرد: از جمله این دیدگاه که معتقد است تولید علم با نگاه درون‌زا باعث رشد، پیشرفت و شکوفایی کشور می‌شود که آثار بسیار مثبتی نیز خواهد داشت. در مقابل این نگاه، نگاه دیگری وجود دارد که معتقد به انتقال تکنولوژی است و اعتقادی به تولید علم و برنامه روشنی در این خصوص ندارد.
 
مسئول کمیسیون تولید علم و فناوری جبهه یکتا، با اشاره به بررسی عملکرد دولت یازدهم در حوزه تولید علم، گفت: در این جلسه این مباحث مورد بررسی قرار گرفت که ما در این دولت شاهد کاهش روند پیشرفت تولید علم هستیم.
 
وی افزود: واقعیت این است که شرکت‌های دانش‌بنیان مورد حمایت قرار نگرفتند و جریان بورسیه‌ها را بی جهت شکل دادند و با چهره‌های نخبه دانشجویی ما مقابله کردند. علاوه‌بر این بررسی شد که ما باید چه کنیم تا گفتمان تولید علم به باور عمومی برسد.
 
عضو جبهه یکتا با اشاره به بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها در حوزه تولید علم، گفت: جمع‌بندی این جلسه این بود که ما وظیفه داریم گفتمان‌سازی کنیم و بین نخبگان این اجماع را ایجاد کنیم که راهی غیر از تولید علم نداریم.
 
فروزنده با اشاره به لزوم مطالبه از دولت و دستگاه‌های مربوط برای توجه به تولید علم، گفت: باید از دولت مطالبه شود که به نخبگان و دانشمندان توجه بیش‌تری کند و بستر تحقیق و توسعه را فراهم کند، بین صنعت و دانشگاه ارتباط برقرار کند و تجاری شدن تولیدات علمی را به‌طور جد دنبال کند.
 
مسئول کمیسیون تولید علم و فناوری جبهه یکتا، تأکید کرد: در این جلسه بر این مسئله تأکید شد که باید موضوع بورسیه همان طور که قوه قضائیه وارد شده، به‌طور جدی پیگیری و دنبال شود و از دانشجویان بورسیه اعاده حیثیت شود.
 
وی در پایان با بیان اینکه این جلسات قرار است به‌طور مستمر برگزار شود، گفت: در این جلسه اکثر اعضای اصلی جبهه یکتا حضور داشتند و از اعضای اصلی کمیسیون نیز دکتر محمد زاهدی، دکتر کامران دانشجو و دکتر سیدمحمد حسینی و اعضای دیگر حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *