پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

رفتار پوپولیستی از سبد کالا تا وام خودرو

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 457362
ماهیت شعارهای دولت روحانی عبور از چنان سیاست‌هایی بود اما در حوزه اقتصادی به ویژه چند ماه اخیر انتقادات فراوانی در مورد عملکرد دولت وجود دارد
رفتار پوپولیستی  از سبد کالا تا وام خودرو
به گزارش جهان، «برخلاف شعارهای روحانی در انتخابات، سیاست‌های اقتصادی دولت وی کاملا پوپولیستی است.»

سایت تابناک با اشاره به برخی نقدهای حامیان روحانی مبنی بر پوپولیستی بودن سیاست‌های اقتصادی دولت احمدی‌نژاد نوشت: ماهیت شعارهای دولت روحانی عبور از چنان سیاست‌هایی بود اما در حوزه اقتصادی به ویژه چند ماه اخیر انتقادات فراوانی در مورد عملکرد دولت وجود دارد؛ انتقاداتی که حتی پا را از سطح افکار عمومی جامعه فراتر گذاشت و مستقیم به داخل کابینه روحانی نیز نفوذ کرد. این انتقادات وجوه متفاوت و متمایزی دارد؛ اما مخرج مشترک همه آنها در این است که آن «تدبیر و امید» که وعده آن به آحاد جامعه داده شده بود، تاکنون دیده نشده است. ماجرای وام ۲۵ میلیونی خودرو که به اعتقاد بسیاری ترفندی برای خارج کردن خودروسازان از رکود چند ماهه بود، و همچنین ماجرای اعطای تسهیلات خرید کالا که با محاسبه یکی از خبرگزاری‌ها تنها به ۳۵۰ هزار نفر تعلق خواهد گرفت، به خوبی یادآور ماجراهای سبد کالا در ابتدای حضور روحانی در رأس اجرایی کشور بود.

اگر در آن زمان پدیده سبد کالا با توجه به شرایط خاص زمانی تجزیه و تحلیل شد و از سکویی برای توجیه برخوردار بود، بسته سیاست جدید اقتصادی دولت به ویژه بعد از توافق هسته‌ای با این شرایط اجرایی به نظر هیچ‌گونه توجیهی ندارد. این بسته حداقل در این دو مورد نشان می‌دهد که هنوز اقتصاد کشور فاصله زیادی با سیاست‌گذاری‌های حساب شده و علمی دارد.
منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مگه رفتار غیر پوپولیستی هم دارند
حضرات غرب گرا
Iran, Islamic Republic of
هرکاری که توسط احمد نژاد انجام شود بد است ولی اگر کلید باز انجام دهد خوب است !!!!!
Iran, Islamic Republic of
تمام کارهای خوب احمدی نژاد بد است چه رسد به بدش!