شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

نقوی: وعده دیپلماسی فعال دولت چه شد؟

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۶
کد مطلب: 457345
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس با بیان اینکه محکوم کردن ایران به نقض حقوق بشر توسط عربستان برخاسته از ضعف دستگاه دیپلماسی ما است، گفت: کجاست آن دیپلماسی فعالی که رئیس‌جمهور از آن سخن می‌گفت.
به گزارش جهان، حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به محکوم کردن ایران به نقض حقوق بشر توسط عربستان در سازمان ملل گفت: اینکه عربستان در حال حاضر فرار رو به جلو کند طبیعی است زیرا رژیم سعودی تاکنون دستش به خون مسلمانان در دو صحنه آلوده است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: صحنه اول یمن است که چندهزار کودک و جوان و پیر زیر بمب‌های خوشه‌ای عربستان به خاک و خون کشیده می‌شوند و صحنه دوم فاجعه‌ای که در حج امسال رخ داد و چند هزار زائر بی‌دفاع به دلیل بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی رژیم سعودی از دنیا رفتند.

وی افزود: تعجب ما از دستگاه دیپلماسی و دولت جمهوری اسلامی ایران است که چگونه اجازه می‌دهند دولتی که دستش به خون هزاران مسلمان آلوده است و از داعش نیز حمایت می‌کند باید جرات کند تا ما را متهم به نقض حقوق بشر کند.

نقوی حسینی تصریح کرد: کجاست آن دیپلماسی فعال که رئیس‌جمهور از آن سخن می‌گفت. چرا دیپلماسی ما برخلاف وعده‌های رئیس جمهور دست اول را در جهان و منطقه ندارد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس با بیان اینکه این عمل عربستان سعودی برخاسته از ضعف دستگاه دیپلماسی ما است، گفت: ما از دولت، رئیس دولت و وزارت امور خارجه انتظار داریم که عکس‌العمل نشان دهند.

وی در خاتمه گفت: ما باید تاکنون قطعنامه‌هایی را علیه جنایات عربستان سعودی و پرونده‌های نقض حقوق بشر عربستان در مجامع بین‌المللی می‌بردیم ولی حالا آنها ما را محکوم کردند و این جای تعجب دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *