جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲
درخواست مايلي‌کهن از رئيس صدا و سيما

کي‌روش به مرخصي بدون حقوق برود!

دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب: 457308
مدير تيم ملي اميد ايران گفت: دوست داريم فيلم تمرينات کي‌روش را به ما بدهند تا در جمع چهار تيم، پنجم نشويم.
 به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد مايلي‌کهن در مورد وقايع اخير در تيم ملي و اتفاقات رخ داده براي سرمربي اين تيم وقتي صحبت از بيماري کي‌روش و مرخصي سه ماهه او به ميان آمده گفت‌وگويي را انجام داد و ناگفته‌هايي را بيان کرد.وي همچنين در مورد عيادتش از وزير ورزش و جوانان نيز توضيحاتي را ارائه کرد.

مايلي‌کهن مردي است که حامي شماره يک احمدي‌نژاد در ورزش شناخته مي‌شد اما جالب بود که او هم از جمله عياد‌ت‌کنندگان وزير ورزش دولت روحاني بود. مايلي‌کهن در مورد اين عيادت و حواشي که پس از آن برخي رسانه‌ها برايش ايجاد کردند و همچنين وقايع تيم ملي گفت‌وگويي تفضيلي به شرح زير انجام داديم.
دليل ملاقات شما از وزير ورزش چه بود؟‌

اول اينکه وظيفه‌ام بود که خدمت وي بروم، مهم‌ترين دليلش اين است که من به آقاي محمود گودرزي وزير ورزش اعتقاد داشته و دارم ضمن اينکه وي پس از آنکه من سکته کردم و در بيمارستان بستري شدم لطف کرد و با وجود همه گرفتاري‌هايي که داشت به عيادت من آمد و وظيفه انساني من هم حکم مي‌کرد جوياي احوالشان شوم و به همين دليل به عيادت وزير ورزش رفتم.

اين عيادت به اين دليل جالب است که شما حامي شماره يک احمدي‌نژاد رئيس جمهور سابق بوديد؟

من آقاي احمدي‌نژاد را دوست داشتم و هم اکنون هم او را دوست دارم اما بايد اين نکته را ذکر کنم که در هيچ باند و گروه و دسته‌اي نبودم هميشه کارهاي خوب آقاي احمدي نژاد را تائيد کردم و اگر هم کاري درست انجام نشده آن را تائيد نکردم.

يعني از دولت احمدي‌نژاد هم انتقاد کرده‌ايد؟

بله، شش ماه بعد از اينکه آقاي علي‌آبادي رئيس سازمان تربيت بدني شد و من به نوعي کارمند او هم محسوب مي‌شدم و کارمند سازمان تربيت بدني بودم مصاحبه‌اي کردم که تيتر آن يک متر بود. من گفتم نمي‌گويم آقاي علي‌آبادي خودکشي کند اما از رياست تربيت بدني استعفا بدهد تا اين استعفايش در تاريخ ماندگار شود. همان زمان گفتم در کشورهاي جنوب شرق آسيا وقتي مديري عملکرد مطلوبي ندارد و ناموفق عمل مي‌کند هاراگيري مي‌کند. البته من خدايي ناکرده نگفتم آقاي علي‌آبادي خودکشي کند بلکه گفتم استعفا بدهد زيرا مديريت در ورزش تخصص مي‌خواهد.

يعني اينکه در همان زمان هم از رفتارهاي اشتباه دولت انتقاد مي‌کرديد؟
من 61 سال سن دارم ديگر از من گذشته است که بخواهيم فيلم بازي کنم و رنگ عوض کنم. من آقاي احمدي‌نژاد را دوست داشته و دارم او شبانه‌روز براي اين کشور زحمت کشيد و تلاش کرد، شايد برخي از اطرافيان او اشتباهاتي هم داشتند که اين ديگر به آقاي احمدي‌نژاد ارتباطي پيدا نمي‌کند. او به سراغ افرادي که تخصص داشتند و بعضا هم از بچه هاي جبهه و جنگ بودند و از اطرافيانش بودند رفت اما وقتي برخي به دليل دنيازدگي و حرص و ولع مرتکب تخلف مي‌شوند ديگر تقصير آقاي احمدي‌نژاد نيست وقتي يکي از منصوبان او مرتکب تخلف مي‌شود نبايد همه را به احمدي‌نژاد ربط داد. او خيلي مظلوم واقع شد هر چند ديديد که وقتي دولتش مي‌خواست عوض شود بهترين استقبال از رئيس جمهور جديد که رئيس جمهور منتخب مردم بود انجام داد و تمام وزراي احمدي‌نژاد نزد رئيس جمهور جديد رفتند و به او گزارش دادند من تا به حال چنين چيزي را نديده بودم آيا شما ديده بوديد؟

البته شايعه‌هاي زيادي هم در مورد دولت او مطرح شد.
اکنون فضاي مجازي وجود دارد و خيلي از مسائل در اين فضا بيداد مي‌کند به طوري که حتي مي‌تواند روز را به جاي شب به ما ارائه کند در حق آقاي احمدي‌نژاد کم لطفي شد خيلي چيزها را به او منتصب کردند که درست نبود ايشان از روساي جمهوري بودند که زحمت زيادي براي کشور کشيدند. شايد برايتان جالب باشد بدانيد که من در دو دوره قبل هم به آقاي خاتمي رأي داده بودم و هيچ وقت هم دنبال پست و مقامي نبودم. حمايتم هم از آقاي احمدي‌نژاد به خاطر اعتقادم به او بود نه اينکه به دنبال پست و مقام باشم.
يعني اگر مي‌خواستيد در دولت احمدي‌نژاد پست مي‌گرفتيد؟

بله در همان دوره اول يعني در سال 1384 که کسي توقع نداشت و باورش نمي‌شد آقاي احمدي‌نژاد رئيس جمهور شود من از ايشان حمايت کردم و از برخي هم براي احراز پست رياست تربيت بدني آن زمان شايسته‌تر بودم و شرايطش را داشتم در بهمن 1356 ليسانس گرفتم و در سطوح مختلف مديريتي در ورزش کار کرده‌ام مدير کل دفتر برنامه‌ريزي بودم معاون دفتر امور مشترک فدراسيون‌ها بودم، رياست تربيت شهرري و شميران را داشتم. بعد از 45 روز که ايشان انتخاب شد ايشان من را خواست و به ملاقات او رفتم آن زمان هم مسائل هسته‌اي وجود داشت و ما پروتکل الحاقي را امضا کرده بوديم و مشکلاتي وجود داشت.

در ملاقات شما با آقاي احمدي‌نژاد چه گذشت؟
وي نظر من را در مورد انتخاب رئيس سازمان تربيت بدني پرسيد و من به او گفتم هاشمي طبا بهترين رئيس سازمان تربيت بدني در قبل و بعد از انقلاب بوده است البته تيمسار خسرواني هم خوب کار کرده بود اما تيمسار خسرواني تمام امکانات کشور را در اختيار داشت. ولي هاشمي‌ طبا حتي بودجه لازم را هم براي اداره سازمان تربيت بدني نداشت او با هزار مشکل توانست قانوني را اجرايي کند که از هر نخ سيگار 5 ريال به سازمان تربيت بدني برسد که آن هم به طور کامل محقق نشد يعني به طور مثال اگر قرار بود يک ميليارد تومان از اين نفر پول به سازمان تربيت بدني برسد 200ميليون تومان هم نگرفتند.

اما هاشمي‌طبا رئيس سازمان تربيت بدني نشد؟
بله، ديدند که از نظر مسائل جناحي و حزبي با رئيس جمهور جور در نمي‌آيند و به همين دليل من رسول خادم را پيشنهاد کردم که رسول خادم هم مسائل خودش را داشت بحث انتخابات شهردار تهران آن زمان مطرح بود و شوراي شهر 15 عضو داشت و قاليباف و علي‌‌آبادي هر کدام 7 رأي اعضاي شوراي شهر را داشتند و در نهايت رسول خادم که بچه مشهد بود و همشهري قاليباف بود و حتما قاليباف را بهتر مي‌شناخت به قاليباف راي داد تا او شهردار تهران شود و علي‌آبادي رئيس سازمان تربيت بدني شد. يک چيز را هم بگويم در همه 8 سالي که احمدي‌نژاد رئيس جمهور بود من مايلُي‌کهن نه يک سر سوزن از رانتي استفاده کردم نه از جايي زمين گرفتم و نه خودور وارد کردم و نه وام گرفتم و نه پسر و دامادم را مشغول به جايي کردم اگر کسي اين حرف‌ها را قبول ندارد بهمن بگويد که دروغگو هستم اما من هيچ کدام از اين کارها را نکردم هيچ وقت هم ناله نکردم و هميشه شکرگزار خداوند بودم من قبل از انقلاب خانه خريدم که آن هم از صدقه سر پرسپوليس بوده است.

يعني با حضور در پرسپوليس خانه‌دار شديد؟
بله، در بهمن 54 من با قرارداد 10 هزار توماني و حقوق 1500 توماني در پرسپوليس بازي کردم و بعد از دو بازي حقوقم 2هزار تومان شد، سپس با من قرارداد دو ساله امضا کردند که 40هزار تومان به من پول دادند و من يک آپارتمان 85 متري در شهيد نامجو فعلي خريدم. خدابيامرز منصور اميرآصفي من را راهنمايي کرد که من پولم را در بانک رهني (بانک مسکن کنوني)‌گذاشتم و 70 هزار تومان گرفتم که ماهي 3400 تومان قسط مي‌دادم. البته افزايش حقوقم در پرسپوليس هم خودش حکايت جالبي دارد و سرپرست آن زمان پرسپوليس که فردي آذري زبان بود گفت وقتي در آبادان ديدم همه بازيکنان بدون چک و چانه از مغازه ها خريد مي کنند اما تو هزار جا قيمت پرسيدي و بعد هم خريد نکردي فهميدم که به پول نياز داري و براي همين حقوقم را از 1500 تومان به 2 هزار تومان افزايش داد.

شما در انتخابات مجلس هم شرکت کرديد؟
بله، من عضو هيچ جناح و دسته‌اي نبودم و در انتخابات مجلس هم نامزد بودم، برگه‌هايي را خودم تنظيم کردم و خودم بين مردم پخش مي‌کردم روي برگه‌ها هم نوشتم محمد مايلي‌کهن سرمربي سابق تيم ملي ايران و فوق‌ليسانس تربيت بدني و کانديداي مستقل که اين کانديداي مستقل را هم پررنگ نوشتم. در آن برگه نوشتم اگر من را مي‌شناسيد و به من اعتقاد داريد به من راي بدهيد و من را به ديگران هم توصيه کنيد.

حالا چرا عيادت شما از وزير ورزش باعث دلخوري برخي شده است؟
سايتي که آن را بايد کي روش آنلاين دانست عکس من را هنگام ملاقات از وزير انداخته و نوشته مخالف کي‌روش به عيادت وزير ورزش رفت ظاهرا مخالفت با کي‌روش مساوي شده با مخالفت با دين.
شما و کي‌روش ظاهرا همسن هستيد و شما هم از نظر قلبي بيمار هستيد با اين حال در تيم اميد کار مي‌کنيد.
بله ظاهرا من و کي‌روش همسن هستيم و من متولد سال 1954 ميلادي هستم بارها گفته‌ام راضي نيستم به پاي دشمنم هم خار برود اگر واقعا کي‌روش بيمار است خدا او را شفا بدهد اما اگر اينگونه نيست هم که اميدوارم هم اينگونه نباشد و او همچنان قبراق و سرحال به زندگي‌اش ادامه بدهد.

اما شما با کي‌روش خيلي ميانه خوبي نداريد علتش چيست؟
در هر مقطعي که کي‌روش در تيم ملي ما حضور داشته داستاني را به وجود آورده است، روزي که مي‌خواستيم با مالديو بازي کنيم مي‌گفت اين مالديو مالديو سابق نيست، طوري از مالديو تعريف مي‌کرد که انگار جز 10 تيم برتر جهان است، وقتي قرار شد با گوام بازي کنيم آنقدر داستان‌سرايي کردند که جالب بود گوامي که حتي همين بازيکنان ناشنواي عزيز ما که در بازي‌هاي آسيايي هستند مي‌توانستند آن تيم را شکست دهند با اين حال مدام از آزار و اذيت گوام صحبت کردند در حالي که هر کشوري مقرراتي دارد. در سال 1992 وقتي سرمربي تيم ملي داخل سالن بودم و مي‌خواستم به جام جهاني بروم بايد از هنگ‌کنگ ويزا مي‌گرفتيم هنگ‌کنگ در اختيار سفارت انگليس بود و براي ويزايش بايد 90 روز زودتر اقدام مي‌کرديم. 10 تا 15 دلار براي هر نفر هم به سفارت انگليس در تهران پول مي‌داديم ما همه اين کاره را انجام داديم و بدون مشکل به هنگ‌کنگ رفتيم .

يعني معتقديد اگر بازيکنان ما براي گرفتن ويزا از گوام به مشکل خوردند اين ضعف از طرف تيم ملي خودمان بوده است؟
بله، زماني که من سرمربي تيم ملي بودم خودم بايد همه کارها را انجام مي‌دادم از صفر تا صد کار با خودم بود از تهيه ارز گرفته تا تهيه لباس و حل کردن مشکل خروج از کشور بازيکنان دانشجو و سرباز لباس‌هاي تيم ملي هم هميشه طرحي از پرچم ايران داشت و سه رنگ سبز و سفيد و قرمز در آن گنجانده مي‌شد. اما اکنون مي‌بينيم که اطراف تيم ملي نفرات کم نيستند همه آنها هم زحمت مي‌کشند اما چرا تيم ملي اين هم مشکل دارد.
اما در تيم ملي اميد ما شاهد اين مشکلات نيستيم.

مي‌دانيد دليلش چيست؟ به خاطر اينکه آنجا حبيب کاشاني به عنوان مدير تيم اميد حضور دارد، او مدير ورزشي نيست يا مدير فني نيست بلکه به عنوان مدير تيم اميد کار مي‌کند و تمام کارهاي پشتيباني را هم خودش انجام مي‌دهد. او مدير تيم ملي اميد نشده که دستش را در جيبش بکند و سر ماه حقوق بگيرد و سر ساعت هم به فرودگاه بيايد و سوار هواپيما شود و اگر هم يک روز حقوقش جلو و عقب شد اعتراض کند. حبيب کاشاني به عنوان مدير تيم اميد همه کارهاي مربوط به اين تيم را به درستي انجام مي‌دهد. وي توانايي زيادي در امر مديريت دارد و با ارتباط هاي قوي که با مديران عالي رتبه کشور دارد مي توانند بسياري از مشکلات را برطرف کند.

با اين صحبت ها شما که کنايه اي به مدير تيم ملي بزرگسالان نزديد؟

من اسم کسي را نمي‌آورم اما اينکه مي‌آيند و مي‌گويند چرا تيم ملي اميد به هلند و ترکيه رفته و در کشورهاي خارجي اردو زده حرف درستي نيست آيا تيم ملي مي‌خواسته به اردوي خارجي برود و نرفته؟ اين تيم ملي فقط قصد داشته در آفريقاي جنوبي اردو بزند که همين کار را کرده است، چند کشور در آفريقاي جنوبي تيم‌هاي ملي‌اشان اردو مي‌زنند؟ زمين تمريني که تيم ملي‌افريقاي جنوبي داشت را با زمين تيم‌هاي کمپ ملي مقايسه کنيد ببينيد کدام زمين به درد نمي‌خورد اگر زمين کمپ تيم‌هاي ملي به درد نمي‌خورد آن زمين را به تيم اميد بدهند ما دستشان را هم مي‌بوسيم. در ضمن دوستان وضع مالي شان هم خوب است و با افراد متمول و ثروتمندي ارتباط دارند يک‌بار هم که شده از ثروت و اعتبار خودشان براي کشوري که هميشه مي گويند همه کار برايش مي کنند هزينه کنند و لباس براي تيم ملي تهيه کنند، اشکالي پيش مي آيد؟
من مي‌گويم شرح وظايف بايد مشخص باشد، وظيفه مدير تيم ملي فقط اين نيست که موقع سفر به فرودگاه بيايد و به سفر برود و پاداش بگيرد و مرتب هم در رسانه‌ها حضور داشته باشد اصلا وظيفه مدير رسانه تيم ملي چيست؟ يا وظيفه روابط عمومي فدراسيون فوتبال چيست آقايان کفاشيان، تاج و اسلاميان به عنوان رئيس، نواب رئيس فدراسيون صحبت مي‌کنند هر کدام هم حرف خودشان را مي‌زنند اصلا چرا فدراسيون روابط عمومي دارد يا تيم ملي مدير رسانه‌اي دارد؟

تيم ملي بايد مدير رسانه‌اي داشته باشد؟
بله، بايد مدير رسانه‌اي داشته باشد. مدير رسانه اي تيم ملي است که خبر دارد کي‌روش مريض شده است يا نه،‌اما در همان برنامه‌ايي که صرفاً براي حمايت از کي‌روش کار مي‌کند هم اين مسئله استعفا مشخص نشد، مريضي او هم مشخص نشد و در تمام حرف‌ها تناقض وجود دارد.

مبلغ قرارداد سرمربي تيم اميد و حتي خود شما منتشر شده است؟
من واقعاً متوجه نشدم که مبلغ قرارداد من منتشر شده اما اگر هم منتشر شده اشکالي ندارد.

گفته‌اند که قرارداد شما 180 ميليون تومان با تيم اميد است؟
اگر من يک تيم باشگاهي را قبول مي‌کردم آيا کمتر از 400، 500 ميليون تومان دستمزد مي‌گرفتم. اين 180 ميليون از سر من هم زيادتر است. رقم قرارداد خاکپور اعلام مي‌شود اما سؤالم اينجاست چرا قرارداد خاکپور رسانه‌اي شد اما قرارداد کي‌روش رسانه‌اي نشد؟! يک بار هم که قرارداد کي‌روش در رسانه‌ها مطرح شد گفتند با اين مسئله برخورد مي‌کنيم و چنين و چنان خواهيم کرد.

مبلغ قرارداد کي‌روش چقدر است؟
مبلغ قرارداد خاکپور 400 ميليون تومان اعلام شده در حالي که هنوز نه به دار است و نه بار. طبق اطلاع من حقوق ماهيانه کي‌روش 120 هزار يورو است من اين مسئله را به طور مستند مي‌گويم ضمن اينکه ظاهراً در آپارتماني لوکس هم زندگي مي‌کند که نمي‌دانم مبلغ رهن آن چقدر است؛ 500 ميليون، 600 ميليون، يا کمتر يا بيشتر اما يک بار تمام وسايلي که خريداري شده بود را او نپسنديد و آنها را تغيير داد. ماشين و راننده، خورد و خوراک و تمام هزينه‌هاي پزشکي کي‌روش در ايران رايگان است ضمن اينکه جالب است بدانيد او هر روز در ايران روزي 50 دلار پول تو جيبي مي‌گيرد.

يعني تمام مبلغ قرارداد کي‌روش همين است؟
خير، وي به ازاي هر برد در کشور 4 ميليون تومان و به ازاي هر مساوي 2 ميليون تومان پاداش مي‌گيرد. تمام بليت‌هاي پروازيش فرست کلس است و هر روز که خارج از ايران برود روز 100 دلار پول تو جيبي بايد بگيرد به ازاي هر برد خارج از ايران 6 هزار دلار و به ازاي هر مساوي در خارج از ايران 3 هزار دلار پاداش مي‌گيرد. يکي از دستياران ايشان هم که مربي مدارس فوتبال در آمريکا بوده هم تقريباً همين شرايط پروازي برايش مهيا است. آقايان بايد با يک ايرلاين مخصوص هم پرواز کنند که جزو ايمن‌ترين و گران‌ترين ايرلاين‌ها محسوب مي‌شود. کي‌روش براي صعود تيم ملي به جام جهاني نيز 800 هزار دلار پاداش گرفته است.

پس قرارداد خوبي بسته اکنون هم صحبت از مرخصي کي‌روش است؟
بله، يک کارمند که ماهي يک ميليون تومان يا نهايتاً ماهي 2 ميليون تومان حقوق مي‌گيرد سالي 30 روز بيشتر مرخصي ندارد و اگر بخواهد بيش از اين مرخصي برود بايد مرخصي بدون حقوق داشته باشد که ميزان آن هم مشخص است و اگر حد بخواهد از مرخصي بدون حقوق استفاده کند اخراج مي‌شود. اما چگونه است که کي‌روش مي‌خواهد بيش از مرخصي که استحقاقش را دارد، برود چه اشکالي دارد که مرخصي بدون حقوق برود. آيا خون او از خون يک کارمند ايراني که دستمزد يک تا 2 ميليون تومان مي‌گيرد رنگين‌تر است. ضمن اينکه از تمام تمرينات کي‌روش فيلم گرفته شده اين فيلم‌ها را بدهند و ما هم ببينيم و از تمرينات کي‌روش چيز ياد بگيريم. به طوري که در گروه چهار تيمي پنجم نشويم. من از مهدي تاج که تبديل به سخنگوي کي‌روش شده و همچنين آقاي اسلاميان که او هم مثل آقاي تاج از بچه‌هاي جبهه و جنگ هستند تعجب مي‌کنم چطور راضي مي‌شوند که اين همه امتيازهاي رنگارنگ به کي‌روش داده شود، آنگاه ما جانبازاني داريم که روي تخت بيمارستان‌ها هستند يا آنهايي هم که بستري نيستند از مشکلات موج انفجار و... رنج مي‌برند و با خانواده‌هاي‌شان مشکلات فراواني دارند چرا آقايان اسلاميان و تاج 180 درجه تغيير موضع دادند.کي‌روش هم اگر مي‌خواهد به مرخصي برود بدون حقوق برود چه اشکالي دارد.

البته گفته‌اند که کي‌روش 250 ميليون تومان عيدي به کارمندان کمپ تيم‌هاي ملي داده است؟
بله، اينجا را به ريال مي‌گويند تا توجه افکار عمومي جلب شود اما آن طور که من شنيده‌ام عيدي که آنجا داده بين 100 تا 600 دلار بوده است اگر برفرض هم 200 کارمند داشته باشند و او 600 دلار به هر کدام عيدي داده باشد 12 هزار دلار مي‌شود، اشکالي ندارد اين همه پول درمي‌آورد 2 هزار هم اينگونه خرج کند. ضمن اينکه جالب است مي‌گويند هيچکس خبر نداشته اگر خبر نداشته شما چگونه از عيدي دادن او خبر داشته‌‌ايد و اين عيدي را به تومان مي‌گوييد تا نظر افکار عمومي جلب شود و پولي که از آل‌شپورت گرفته را مي‌گوييد 100 هزار دلار که به چشم نيايد در حالي اين پول رقمي در حدود 350 ميليون تومان مي‌شود. ضمن اينکه کي‌روش حتي پول مالياتش را هم پرداخت نکرده است. يک سنت ماليات در ايران نداده است. خدا پدر علي دايي را بيامرزد که گفت اگر کي روش با اين همه امکاناتي که تيم ملي دارد مريض شده پس ما خيلي پوست کلفت هستيم.

مدافعان کي‌روش مي‌گويند او جوان‌گرايي کرده است؟
کدام جوان‌‌گرايي، او از بازيکناني استفاده کرده که در تيم ملي اميد بازي کرده‌اند. مهدي ترابي، اخباري، کنعاني‌زادگان، علي کريمي و ميلاد محمدي ابتدا در تيم اميد بازي کرده‌اند. اين بازيکنان را تيم ملي اميد به فوتبال ايران شناسند و معرفي کرد. من بارها گفته‌ام کشور ما ثروتمند نيست فوق ثروتمند است منابع طبيعي، معدني، نفت و... دارد از همه مهم‌تر منابع انساني که همان جوانان شايسته است دارد اين جوانان را گاهي اوقات ما نمي‌بينيم از بيرون مي‌آيند و آنها را گلچين مي‌کنند. البته وقتي من با تيم ملي موفق شدم مي‌گفتند آن سال تيم ملي بازيکنان خوب زيادي داشت سؤالم اين است کدام بازيکن خوب. مهدوي‌کيا با 18 سال سن کجا بازي مي‌کرد، فرهاد مجيدي کجا بود، مهدوي‌کيا پستش مهاجم بود که من و همکارانم با مطالعه او را به پيستون راست برديم و مهدوي‌کيا درخشيد. علي موسوي، داريوش يزداني و مهرداد ميناوند کجا بودند، برخي از اين بازيکنان را من در فينال‌ اميدهاي تهران ديدم و به تيم ملي دعوت کردم. کريم باقري آن زمان 3 بازي داشت علي دايي 10 بازي، نيما نکيساي 19 ساله در کنار اسطوره‌اي مثل احمد عابدزاده بازي دادم چه کسي چنين ريسکي مي‌کند. ما در تيم اميد در پايان هر اردو ضمن تشکر از باشگاه ها کارنامه کاري و نوع تمرينات بازيکنان را هم به باشگاه ها مي دهيم تا سرمربي در جريان آخرين وضعيت بازيکنش باشد.

تيم ملي شما با باشگاه‌ها تعامل داشت؟
بله، دقيقاً ‌آنقدر با باشگاه‌ها تعامل داشتيم که وقتي منصوريان با استقلال براي گرفتن رضايت‌نامه‌اش به مشکل خورد با وجودي که به او اعتقاد داشتم او را به تيم ملي دعوت نکردم و به او گفتم تا زماني که تکليف تيم باشگاهي‌ات مشخص نشود تو را به تيم ملي دعوت نمي‌کنم بايد وضعيتت مشخص شود که در استقلال مي‌ماني يا در گيلانک سنگاپور مي‌روي. مرحوم ناصر حجازي آن زمان سرمربي تيم استقلال بود. خودم منصوريان را راهنمايي کردم و به او گفتم برود و وضعيتش را با استقلال مشخص کند اگر دروغ است منصوريان اين حرف‌ها را تکذيب کند. به او گفتم برود 2 ماه هم که شده برود و پشت در اتاق مديرعامل بنشيند و وضعيتش را با کمال متانت مشخص کند و به او گفتم وقتي وضعيت مشخص شد به تمرينات تيم ملي بياد. مورد ديگري هم زماني بود که استاد من بيژن ذوالفقارنسب سرمربي تيم شهرداري تبريز بود و با يک بازيکن جوانش مشکل پيدا کرد و اين مشکل در روزنامه‌ها منعکس شد قبل از اينکه اين بازيکن را دعوت کنم به ذوالفقارنسب زنگ زدم و گفتم مي‌خواهم اين بازيکن را دعوت کنم اما شنيده‌ام شما با او مشکل پيدا کرده‌ايد و او کاري کرده که خارج از وظايف بازيکني‌اش است اما اکنون مي‌خواهم نظر شما را بدانم که از متن کلامش فهميدم راضي نيست که آن بازيکن جوان را دعوت کنم و من هم اين کار را نکردم.

يعني مي‌گويبد اکنون تيم ملي با باشگاه‌ها تعامل ندارد؟
اين تعامل وجود ندارد نه تنها با باشگاه‌ها که حتي با تيم ملي اميد هم اين تعامل وجود ندارد. در زمان بازي‌هاي مقدماتي تيم اميد ديديد که چه جنجالي بر سر آزمون و جهانبخش به راه انداختند تيم ملي آن زمان مي‌خواست در بازي‌هاي دوستانه با سوئد و شيلي بازي کند و کاري کرد که اين 2 بازيکن براي ما هم نتوانستند خوب بازي کنند. هدف آنها از اين حاشيه‌سازي اين بود که تيم اميد ايران موفق به صعود از مرحله مقدماتي نشود زيرا تيم اميد با هدايت دوست کي‌روش آقاي وينگادا در بازي‌هاي آسيايي خوب نتيجه نگرفته بود و کي‌روش مي‌خواست که اينگونه براي تيم اميد حاشيه درست کند در حالي که ديديد وقتي تيم ملي اميد همين اواخر به امارات رفت و اردو زد ما نگفتيم که آزمون، جهانبخش، ترابي و اخباري را به ما بدهند و نگفتيم شما با گوام بازي داريد چون بازي‌هاي رسمي بود مي‌دانستيم که بايد اولويت با تيم ملي بزرگسال باشد. تمام حرف من اين است کشور ما کمبود پول و امکانات ندارد کشور ما کمبود مديريت تخصصي دارد و اين مشکل اساسي کشور من است.

اسفندماه انتخابات فدارسيون فوتبال برگزار مي شود نظر شما در مورد اين انتخابات چيست؟
از نظر من صفايي فراهاني بهترين رئيس فدراسيون فوتبال بود و اکنون نيز حبيب کاشاني اين توانمندي را دارد که فدراسيون فوتبال را به خوبي اداره کند و فوتبال را از اين شرايط خارج کند يا عليرضا اسدي دبير فدراسيون هم مي تواند چنين کاري انجام بدهد.

و علي کفاشيان؟
وي 8 سال در فوتبال حضور داشته اند و زحمتشان را کشيده اند.
در برنامه نود اعلام شد که بهتر است شما موضع نرم تري نسبت به تيم ملي بزرگسالان داشته باشيد. نظرتان در اين زمينه چيست؟

از صدا وسيما خواهش مي کنم و از جناب سرافراز رياست محترم صدا و سيما مي خواهم فرصت نيم ساعته به من بدهند. هفته پيش فردوسي پور گفت که مايلي کهن عناد دارد با تيم ملي بزرگسالان آنهايي که من را مي شناسند مي‌دانند من با کسي دشمني ندارم. تمام ميکروفن ها در اختيار کي روش و حاميانش است.اگر مي ترسند آنتن زنده به من بدهند حرف هايم را ضبط کنند و بعد پخش کنند من در رابطه با معيشتي مردم کشورم و بهبود زندگي مردم کشورم هيچ وقت سکوت نخواهم کرد. مي بينم که کشور ثروتمندي هستيم و حتي سوپر ثروتمند هستيم. شايد مقابل ثروت کشورم پول زيادي به کي روش نمي دهيم اما به هر حال رقم درشتي به سرمربي تيم ملي مي دهيم وچيزي هم عايد فوتبال ما نمي شود يک فرصت نيم ساعته به من بدهند. هروقت به من آنتن مي رسد 4 دقيقه به من وقت مي‌دهند و 3 نفر هم از طرف مقابل صحبت مي کنند. چندبار به کي روش فرصت داده شده که در برنامه هاي مختلف تلويزيوني حرف مي زنند.

در رسانه هاي مختلف از او حمايت مي شود و با کامنت هاي خاص از او حمايت مي شود اگر من بچه اين مملکت نيستم سرم را بگذارم بميرم و اگر هستم هم به من اين فرصت را بدهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یه عمری تیم ملی دستتون بود.نتیجش روشنه چیشد.چند ساله دست کیروشه.میریم جلو آرژانتین اون جوری بازی میکنیم.شیلی رو میبریم.یه دونه برد مثل شیلی تو کارنامه مربیای ایرانی هست؟!
حقیقت امر اینه که مربیای ایرانی علم لازم رو ندارن.به جای انتقاد از کیروش چند سال مربی گری رو بزارن کنار برن سر کلاسای مربی گری بشینن.
Iran, Islamic Republic of
همیشه مرغ همسایه غازه. گرچه مربیان ایرانی دانش آقای کیروش را ندارند، در عوض قر و قمیش های کیروش در حیف و میل کردن بیت المال رو هم ندارن. مگر این مربی قرارداد نداره چرا طبق همون قرارداد باهاش رفتار نمیشه. الان کجای قرارداد اومده 50 روز بره مرخصی. به قول آقای مایلی کهن اگه میخواد بره بدون حقوق بره. بنده از صبح ساعت 7:30 تا 18:30 تو اداره ای مشغول به کارم حقوقم هم 1700 هست. یه روز بخوام برم مرخصی باید از یه هفته قبلش هماهنگ کنم. اونوقت این بابا حقوق به یورو می گیره شب می خوابه صبح به یه بهانه ای هوس می کنه بره مرخصی های بلند مدت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟