چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

اگر در عراق گذرنامه را گم کردیم چه کار کنیم؟

دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 457226
مفقود شدن گذرنامه در ايام اربعين حسيني از مسائلي است كه هر ساله براي برخي از زائران كشورمان بوجود مي آيد. سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلاي معلا چگونگي رفع اين مشكل را مطرح كرده است.
به گزارش جهان، سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا، اقدام به نصب پوسترهايي در سطح شهر مقدس كربلا و بالطبع در مسيرهاي پياده روي منتهي به كربلا كرده كه در آن از زائراني كه گذرنامه خود را گم كرده اند خواسته شده است براي دريافت برگ عبور جهت بازگشت به كشور به اين سركنسولگري مراجعه كنند.

در ادامه اين اطلاعيه آمده است: زائران با در دست داشتن اصل يا تصوير يكي از مدارك شناسايي خود شامل شناسنامه، كارت ملي، پايان خدمت و يا گواهينامه معتبر رانندگي و ۳ قطعه عكس تمام رخ ۴ در ۳ به نشاني سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران، باب قبله امام حسين عليه السلام، بين فلكه مركزي و فلكه تربيه مراجعه كنند.

همچنين در صورت همراه نداشتن هيچيك از مدارك فوق، متقاضي مي بايست از طريق تماس با ايران نسبت به ارسال تصوير يكي از مدارك خود به نشاني پست الكترونيك (ايميل) karbala۱۰۷۳@gmail.com اقدام كند.

در اين زمينه به زائران توصيه مي شود نسبت به حفظ گذرنامه و ساير اسناد و مدارك هويتي خود جديت لازم را داشته باشند و به منظور اطمينان بيشتر تصوير گذرنامه، صفحه ويزا، شناسنامه يا كارت ملي خود را همراه بياورند تا در صورت لزوم از آن استفاده كنند.

يادآور مي شود كه ورود به عراق و حضور در مراسم باشكوه اربعين حسيني فقط با گذرنامه هاي داراي مهر رواديد، مجاز است.

منبع: آموزش فرهنگ اربعین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *