کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم با حضور ۱۰ خانواده شهید

اسکان ۴ هزار زائر ایرانی در مدارس کربلا

2 آذر 1394 ساعت 14:11

سید محمد رضا موسوی از مسئولین بنیاد دانشجویی تولا ضمن اشاره به اسکان چهار هزار ایرانی در کربلا، از برپایی مراسم یادواره شهدای مدافع حرم با حضور خانواده های شهدا در کربلا خبر داد.


به گزارش جهان به نقل از پایگاه بنیاد تولا، موسوی مسوول هیئت خدام العباس در منطقه حی الحسین علیه السلام کربلا گفت: در نظر داشتیم امسال برنامه اسکان برای حدود ۲۰ هزار زائر حسینی را فراهم کنیم و قرار بود این برنامه با همکاری سازمان حج و زیارت و حشد الشعبی انجام شود اما این برنامه به طور کامل تحقق پیدا نکرد و استانداری عراق و بخش های دیگر به طور کامل در این خصوص همکاری های لازم را به عمل نیاوردند.

موسوی گفت: با وجود این مشکلات بر اساس آخرین اخبار از برنامه های ما، هماهنگی حدود ۵ مدرسه با ظرفیت ۲ تا ۴ هزار نفر در کربلا از سه روز قبل از اربعین حسینی تا بعد از مراسم اربعین انجام شده است.

مسوول هیئت خدام العباس(علیه السلام) اظهار کرد: بازسازی این مدارس شامل ساخت و تجهیز سرویس های بهداشتی، نظافت، اصلاح سیستم برق کشی، نصب ابگرمکن وعایق بندی و... انجام می شود و پس از اتمام برنامه برخی از اقلام مانند موکت ها، تابلوها و اقلام دیگر به عنوان هدیه به عراقی ها واگذار می شود.

موسوی خاطر نشان کرد: در کنار برنامه اسکان، علاوه بر ایستگاه های صلواتی، گروه آشپزی در یکی از مدارس مستقر شده و اطعام زائران حسینی مستقر در مدارس در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برخی از برنامه های فرهنگی هیئت خدام العباس(علیه السلام) گفت: برگزاری نمازهای جماعت، هیئت های عزاداری که همراه با مداحی و حضور چند سخنران، برگزاری حلقه های معرفتی در زمینه های اخلاقی، احکام و فلسفه ی قیام حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) از برنامه های سال های گذشته و امسال می باشد.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم با حضور ۱۰ خانواده شهید مدافع حرم و اجرای تئاتر که با محوریت قیام حضرت امام حسین(علیه السلام) می باشد، از دیگر برنامه های ما در ایام حسینی است که در شهر کربلا برگزار می شود.

وی با اشاره به ملیت زائرانی که در مدارس محل اسکان هیئت خدام العباس حضور دارند افزود: امسال علاوه بر گروه های دانشجویی، از ملیت های مختلفی چون اندونزیایی، افغانستانی، پاکستانی و همچنین گروه هایی از جامعه المصطفی در این مدارس اسکان داده می شوند.

لازم به ذکر است هیئت خدام العباس وابسته به بنیاد فرهنگی تولی از سال ۹۱ اقدام به اعزام زائران علی الخصوص دانشجویان به عتبات عالیات نموده و علاوه بر ایام اربعین، در طول سال نیز در کربلا پذیرای زائران اباعبدالله الحسین(علیه السلام) بوده و به اقدامات فرهنگی و عمرانی در این شهر مشغول می باشد.


کد مطلب: 457220

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/457220/اسکان-۴-هزار-زائر-ایرانی-مدارس-کربلا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com