جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

اسلام آمریکایی یا اسلام بدون مرگ بر آمریکا

دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 457180
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید دانست اسلام بدون "مرگ بر آمریکا" معنا ندارد.
اسلام آمریکایی یا اسلام بدون مرگ بر آمریکا
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمود نبویان ظهر امروز در جمع دانشجویان اصفهان در نشست «نفوذ ظریفانه» درباره کلمه نفوذ در قرآن کریم اظهار داشت: در قرآن به نفوذ فکری، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی اشاره شده است و دشمن سعی می‌کند در زمینه فرهنگی باورهای جامعه را دگرگون کند و در آیات قرآن درباره ولایت دشمن مانند ارتباط با کفار و مشرکین معانی مختلفی گفته شده است.

وی افزود: نخستین تعبیر محبت است، این معنا که ما آمریکا را دوست داشته باشیم و اگر نصرت را تعبیر بعدی قرار دهیم، خود را به گونه‌ای پیش برده‌ایم که با آمریکا برای از بین بردن داعشی که خود آنها به وجود آورده‌اند، ارتباط برقرار کنیم، باید دانست اسلام بدون «مرگ بر آمریکا» معنا ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسلام بدون مرگ بر کفر هیچ فایده‌ای ندارد، تصریح کرد: مومنان کافران را به عنوان اولیای خود قبول ندارند، البته در بحث مذاکرات برخی روزنامه‌ها پر کرده‌اند که ایران بعد از ارتباط با آمریکا به اوج جایگاه بین‌المللی رسیده است که سوال پیش می‌آید که این صحبت به چه معنی است، و جایگاه ایران را قبل از توافق چه کسی قبول نداشته است؟ آیا صدها کشور غیر متحدها ایران را قبول نداشتند؟

نبویان خاطرنشان کرد: قرآن می‌گوید که "ای کسانی که ایمان آورده‌اید کافران را به جای مومنان دوست خود ندانید"، پس زمانی که روزنامه‌ای به دنبال دوستی با آمریکا است نشان می‌دهد خودشان نیز آن طرفی بوده و آمریکایی هستند و همه وجود انسان به اندیشه آن است و زمانی که تفکر آمریکایی شود بهتر از این نیز نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هدف دشمن اصل اسلام است، افزود: نمی‌دانم چرا برخی فکر می‌کنند رابطه با دشمن که ما را تحریم کرده است مشکلات را حل می‌کند و در یکی از آیات نفوذ آمده دشمن با نفوذ خود مسائل را بحرانی نشان می‌دهد در این راستا رسانه‌ها به دروغ به مردم تحمیل می‌کنند که اگر توافق نمی‌شد جنگ رخ می‌داد و تحریم‌ها سخت‌تر می‌شود و قرآن این صف را از صفات منافقین می‌داند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا برخی‌ها در کشور اصرار به رابطه با آمریکا دارند، گفت: ۸ سال از انقلاب اسلامی را در جنگ تحمیلی سپری کردیم و مقابل کشوری ایستادیم که آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای مستکبر را در حمایت خود داشت اما سؤال اینجا است که صدام با رابطه با آمریکا پیروز شد یا خیر و ایران که با هیچ کشور مستکبری ارتباط نداشت، چه سرنوشتی پیدا کرد.

وی بیان کرد: ما در اوج تحریم‌ها که حتی حق خرید سیم‌خاردار را نداشتیم، در جنگ پیروز شدیم و در ادامه نیز شاهد این هستیم که صدامی که ۳۷ سال نوکر آمریکا بود توسط خود آمریکا سرنگون شد و ایران در ۳۷ سالی که تحریم بود در همه ابعاد علمی، صنعتی و فناوری پیشرفت بسیاری داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارتی که در متن برجام به ایران تحمیل کرده‌اند را هیچ کشوری در دنیا نپذیرفته است، گفت: هر کشوری که هسته‌ای می‌شود باید با امضای قراردادی که در آن سازمان انرژی اتمی حق نظارت را دارد، امضا کند که این مسئله چندین مرحله دارد.

وی درباره این مراحل خاطرنشان کرد: نخستین مرحله پادمان است که همه کشورها آن را پذیرفته‌اند و پس‌ از آن پروتکل الحاقی که برخی کشورها نیز آن را پذیرفته‌اند و پس‌ از آن نیز اقدامات شفاف‌سازی است که در این مورد ایران ملزم است به هر درخواستی از سوی آژانس پاسخ مثبت دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در برجام آمده است ایران برای ۱۵ سال و پس‌ از آن حق باز فرآوری ندارد که باز سؤال پیش می‌آید که این پس‌ از آن یعنی چه؟ همچنین گفته‌اند ایران تا ابد حق کسب علم باز فرآوری را نیز ندارد.

وی تصریح کرد: ظریف در سخن خود با اشاره به برجام گفته است در بحث تحریم‌ها تعلیق وجود ندارد که من در جلسه‌ای به ایشان با نشان دادن متن گفتم که تعلیق در تحریم‌ها در بعضی ذکر شده است و در پاسخ ایشان گفت که ما این قسمت را ندیده بودیم.

حجت‌الاسلام نبویان گفت: صالحی در سخنان خود گفته است که محدودیت‌ها به‌هیچ‌عنوان تا ابد نیستند، کمالوندی نیز در مصاحبه‌ای اشاره کرده است که ایران به هیچ عنوان اجازه دسترسی به اماکن نظامی را نداده است، من به ایشان گفتم که در بند ۷۴ الی ۷۸ برجام این مسئله ذکر شده است که باز پاسخ درستی دریافت نکردم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: زمانی که مبنای کار دین نباشد، همین می‌شود و بدانید بیش از ۸۰ درصد تحریم‌ها دست نمی‌خورد و تحریم‌های حقوق بشر، تروریست و تحریم‌های اولیه آمریکا و کنگره آن لغو نمی‌شود و البته در تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز بخشی از آن یک سال و بخشی ۸ سال و بخشی دیگر ۱۰ سال بعد برداشته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هیچکدام اسلام ساختگی شما در ضدیت با امریکا