پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ایجاد کمپین سایبری علیه داعش

دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 457177
گروه امنیت سایبری گوست (Ghost Security Group)، علیه داعش اعلام جنگ کرد.
به گزارش جهان به نقل از سایبربان، از ابتدای قرن بیستم، بشر همواره فناوری را به مسیری آورده است که انتهای آن به جنگ ختم می‌شود. در قرن ۲۱، فناوری‌های جدید جنگی خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به جای درگیری رو در رو، به صورت مجازی عمل می‌کنند و گروهی از مردم به نام هکتیویست‌ها (hacktivists) در آن نقش اساسی خواهند داشت.

اخیراً گروه‌های مختلفی، نظیر گروه هکری "ناشناس" (Anonymous)، جنگی را در فضای مجازی علیه گروهک تروریستی داعش آغاز کرده‌اند. بعد از گروه هکری "ناشناس"، گروه دیگری به نام "گوست" نیز علیه گروه داعش در فضای مجازی اعلام جنگ کرده و مدعی است که جنگی بسیار سازمان‌یافته‌تر را به راه خواهد انداخت.

این گروه، در بیانیه‌ای در این باره گفت: «ما ساختاری سازمان یافته داریم و دارای مدیریتی قدرتمند هستیم. ما تجربیات بسیار زیادی در عرصه مقابله با تروریسم داریم. ما مترجمین و تحلیل گران قدرتمندی داریم که توانایی پردازش اطلاعات دریافتی در فضای مجازی را دارند. بی شک این گروه، زندگی‌ها را نجات خواهد داد.»

جدای از نیت و اراده گروه‌های هکری برای مقابله با داعش در فضای مجازی، باید اذعان کرد که بخشی عظیمی از قدرت گروهک‌های تروریستی، نظیر داعش، النصره و بوکوحرام در فضای مجازی است. آن‌ها با بزرگنمایی توان نظامی خود، سعی در ایجاد فضای رعب و وحشت در میان ملل مختلف دارند.

برخی از رسانه‌های مختلف دنیا نیز، خواسته یا ناخواسته، با انتشار اخبار این گروهک‌ها به صورت گسترده، به بازیگر رسانه‌ای آن‌ها تبدیل شده و گروهک‌های این چنینی را به هدف خود نزدیک می‌کنند؛ بنابراین تنها راه مبارزه با داعش و گروهک‌های همسان در فضای مجازی، هک وب‌گاه‌ها و کانال‌های مرتبط در شبکه‌های اجتماعی نیست، بلکه تلاش برای کم اثر نشان دادن فعالیت‌های آن‌ها در فضای مجازی و خودداری از پخش اخبار مرتبط، کمک شایانی به تضعیف ابهت پوشالی آن‌ها خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *