جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

از این نوع روغن زیتون نخرید

دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 457086
با توجه به آنکه باغ‌های زیتون کشور نمی‌تواند جوابگوی جمعیت کشور باشد نیاز به واردات داریم اما وارداتی که سالم باشد.
به گزارش جهان، کیانوش شیرمحمدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سرانه‌ی مصرف روغن زیتون در کشور بسیار کم است گفت: علت این امر عدم فرهنگ‌سازی درست در استفاده از این روغن و همچنین کمبود باغ‌های زیتون است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه اقدامات مثبتی در جهت افزایش باغ‌های زیتون صورت گرفته اما با توجه به نرخ رشد جمعیت کافی نیست.
 
این کارشناس کشاورزی با بیان اینکه روغن‌های زیتون به رنگ سبز تیره که بوی تندی هم دارند قابل مصرف نیستند، اظهار داشت: در این روغن‌ها ناخالصی‌هایی از دیگر روغن‌ها وجود دارد و در مجاورت با هوا هم بوی تندی می‌گیرند.
 
وی با تذکر این نکته که روغن زیتون‌ها بر حسب استانداردی که دارند بر روی ظروف آنها برچسب‌های خاصی مشاهده می‌شود، گفت: این برچسب‌ها رنگ‌های متفاوتی دارند و به طور مثال، رنگ مشکی، با کیفیت‌ترین روغن زیتون است و رنگ‌های آبی و سبز کیفیت‌ پایین‌تری دارند.
 
وی در خصوص روغن زیتون‌های صابونی هم، چنین گفت: اینها روغن‌هایی هستند که اکسیده شده و بوی تندی هم دارند و مصرف آنها باعث ایجاد بیماری می‌شود.
 
وی در ادامه یادآور شد: اگر رشد کشت باغ‌های زیتون افزایش پیدا کند طی پنج سال آینده دیگر واردات نخواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *