پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴

رای‌گیری مضحک علیه ایران در شورای‌امنیت

يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 456881
پایگاه خبری اینرسیتی نوشته است که حتی بعضی از کشورهایی که به قطعنامه اخیر سعودی‌ها علیه ایران رأی مثبت دادند، آن را نادرست می‌دانند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل روز شنبه قطعنامه‌ای را به پیشنهاد عربستان سعودی تصویب کرد که تعجب بسیاری را برانگیخت.

هرچند این قطعنامه که در آن تلویحا از بمباران مواضع تروریست‌ها توسط روسیه انتقاد شده و مشخصا هم خواستار خروج نیروهای حزب‌الله و ایران از سوریه شده، با حمایت آمریکا و کشورهای غربی به تصویب رسید، اما همچنان انتقادات از رویکرد سیاسی آن ادامه دارد.

در تازه‌ترین مورد، پایگاه «اینر سیتی» که عمدتا اخبار پشت پرده سازمان ملل را منتشر می‌کند، نوشته است که حتی برخی از کشورهایی که احتمالا تحت فشار به این قطعنامه رأی مثبت دادند، از آن ناراضی هستند و آن را سابقه‌ای بد برای شورای حقوق بشر می‌دانند.

این پایگاه نوشته است: «چندین کشور، حتی برخی از کشورهایی که به قطعنامه رأی "آری" داده بودند، گفتند که از آن ناخرسند هستند، چراکه به عنوان یک سابقه بد و نمونه‌ای از ترجیح دادن سیاسی‌کاری بر حقوق بشر، از آن یاد خواهد شد.»

به نوشته اینر سیتی، «مثلا سوئیس و ژاپن گفتند که با وجود رأی مثبت، اما از اینکه (در قطعنامه) به سپاه و نیروی قدس ایران اشاره شده، ناخرسند هستند.»

«نواف سلام» نماینده لبنان در سازمان ملل هم گفته است که این کشور به دلیل آنکه حزب الله یکی از احزاب پارلمان این کشور است و ضمنا از لبنان در برابر اسرائیل دفاع می‌کند، از رأی دادن به این طرح خودداری کرده است. نماینده کانادا نیز در جریان این رأی‌گیری گفت که در این قطعنامه باید هرگونه استفاده از گاز کلورین محکوم می‌شد و نه فقط استفاده غیرهدفمند از آن.

در هفته‌های گذشته، پس از آنکه ریاض به عنوان رئیس یکی از کمیته‌های اصلی حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شد، انتقادات گسترده‌ای در این رابطه مطرح شد. روزنامه ایندیپندنت این اقدام را «سر بریدن حقوق بشر» توصیف کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اخرین تیرها بر تابوت پوسیده ومتعفن حقوق بشر سازمان باصطلاح ملل ودر اصل سازمان امریکایی صهیونیستی
نقش چین و روسیه در این قطعنامه چه بوده است؟ این همه باج می گیرند که قعطنامه ها را وتو کنند مگر غیر از این است؟
فرخ
اين مجمع عموميه و رأي منفي دادند. وتو مال شوراي امنيته.
Romania
چرا نماینده ایران جلسه را ترک نکرد ثانیا با اینهمه نقض حقوق بشر در عربستان چرا ایران با توجه به استبداد و حق رای نداشتن و در پستو قرار دادن زنان بر علیه عربستان پیشنهاد نمیدهد ثالثا مینویسید اکثر کشورها ناراحت بودند پس کش.رهای اقلیت رای دادند بابا ملت را گاگول فرض کردند هرکه فرض کرده خودشه و ...