جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دليل پيوستن زنان به داعش چيست؟

شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 456826
مشارکت زنان داعش در عمليات تروريستي، موضوع استفاده اين گروه از زنان را بيش از پيش بر سر زبانها انداخته است.
به گزارش جهان به نقل از العالم، زني به نام ” حيات بومدين ” در حمله مسلحانه به ساختمان مجله شارلي ابدو فرانسه و گروگان گيري در فروشگاه يهوديان حومه پاريس دست داشت، “حسناء آيت بولحسن” نيز يکي از عوامل حملات اخير پاريس با ۱۳۰ کشته بود؛ اينها نمونه اي از استفاده گسترده داعش از زنان براي اجراي حملات تروريستي است .

دست داشتن حيات بومدين و حسناء آيت بولحسن در حملات خونين ژانويه و نوامبر ۲۰۱۵ پاريس نشان مي دهد که داعش از زنان همچون مردان در اموري مانند جذب نيرو، جمع آوري اطلاعات و تبليغ افکارش استفاده مي کند.

معمولاً سرنوشت اعضاي زن گروه هاي افراطي فاجعه بار است زيرا يا کشته مي شوند يا به اسارت گروه هاي افراطي رقيب مي افتند.

روزنامه اينديپندنت به نقل از يک زن انگليسي ۲۲ ساله به نام “خديجه دارِه” که فريب داعش را خورده است ، گزارش داد: مي خواهم اولين زن انگليسي باشم که يک تروريست آمريکايي يا انگليسي را مي کُشد .

به نوشته اينديپندنت ؛ داره در شهر لِويسهام در جنوب شرق لندن و در خانواده اي غيرمسلمان زندگي مي کرد، و در زندگي اش به چيزي بجز پوشيدن شلوار لي و کفش پاشنه بلند و گشتن با دوستانش در خيابان هاي لندن فکر نمي کرد. وي در يکي از دانشگاه هاي لندن رشته رسانه و روانشناسي مي خواند، ولي از سن ۱۸ سالگي در اينترنت فريب افکار داعش را خورد .

داره پس از ازدواج در سال ۲۰۱۲ با شوهرش براي پيوستن به داعش راهي سوريه شد .

دختران و زنان انگليسي بسياري از جمله زني معروف به ” مهاجر سوريه ” به داعش پيوسته اند و برخي از آنها تصاويري از خود در حال حمل اسلحه يا سرهاي بريده انداخته اند که انتشار اين تصاوير جار و جنجال زيادي درباره علل پيوستن دختران و زنان انگليسي به اين گروه تکفيري و تروريستي به راه انداخته است.

انستيتوي مذاکرات راهبردي انگليس در تازه ترين گزارش خود تعداد اعضاي غربي داعش را حدود ۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود : دختران و زنان ۵۵۰ نفر از نيروهاي غربي داعش را تشکيل مي دهند.

گزارش هاي منتشر شده در آلمان نيز نشان مي دهد که ۷۰۰ تبعه اين کشور به داعش پيوسته اند که بيش از ۱۰۰ نفر از آنان زن و دختر هستند.

” نيمي گوريناتان ” کارشناس امور زنان و خشونت جنسي در آمريکا اعلام کرد : شناختن علت پيوستن زنان به داعش براي جنگيدن در صفوف نيروهاي اين گروه کاملاً ضروري است .

گوريناتان که استاد دانشکده سيتي شهر نيويورک است ، افزود : اصولاً هيچ زن و دختري در صفوف نيروهاي داعش وجود نداشت و بسياري از گروه هايِ شبيه داعش نيز نيروي زن نداشتند ولي اين گروه هاي مسلح پس از مدتي به لزوم وجود زنان در ميان نيروهاي خود پي بردند، بنابراين گردان هاي زنانه را تشکيل دادند که اين گردان ها وظايف متعددي دارند و برخي از زنان نيز در درگيري ها و جنگ ها مشارکت مي کنند.

گوريناتان افزود : آمارهاي منتشر شده در فرانسه نشان داد که ۴۵ درصد از کساني که درپي پيوستن به داعش هستند ، زن و دختر مي باشند.

گوريناتان گفت : برخي زنان گردان هاي زنانه را فرماندهي مي کنند و برخي نيز به تبليغ افکار داعش مي پردازند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *