سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

نفت ارزان ۲۵۰ هزار نفر را در جهان بیکار کرد

شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 456772
تعداد فرصت های شغلی از دست رفته در شرکت های نفت و گاز جهان به دلیل افت قیمت نفت از رقم ۲۵۰ هزار مورد عبور کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از بلومبرگ خبر داد، موسسه مشورتی گریوز اند کو اعلام کرد، تعداد فرصت های شغلی از دست رفته در شرکت های نفت و گاز جهان از رقم ۲۵۰ هزار مورد عبور کرده و در نتیجه افت قیمت نفت باز هم فرصت های شغلی بیشتری در این بخش از بین خواهد رفت.

جان گریوز، رئیس موسسه گریوز اند کو روز جمعه در مصاحبه ای اعلام کرد: «از اینکه این تعداد فرصت شغلی از بین رفته غافلگیر شده ام.»

صنعت نفت و گاز آمریکا در پی کاهش قابل توجه قیمت نفت امسال بیش از هزار سکوی حفاری را تعطیل کرده و بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از هزینه های خود را کاهش داده است. بر اساس این گزارش، شرکت های فعال در زمینه خدمات نفتی، حفاری و عرضه از کاهش قیمت نفت لطمه شدیدی دیده اند و ۷۹ درصد کاهش فرصت های شغلی متعلق به آنهاست.

تولید کنندگان نفت در آمریکا این هفته کاهش تعداد سکوهای حفاری خود را از سر گرفتند و در تلاش برای کاهش هزینه ها، ۱۰ سکوی حفاری را تعطیل کردند. کاهش تعداد سکوها در هفته گذشته متوقف شد، اما در این هفته مجددا روند سه ماه اخیر خود را از سر گرفت.

بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، شرکت های انرژی آمریکا برای یازدهمین بار در طی ۱۲ هفته گذشته، تعداد سکوهای حفاری را کاهش دادند و کل تعداد سکوها را به ۵۶۴ عدد رساندند که این رقم یک سوم ۱۵۷۴ سکویی است که سال قبل همین موقع در حال فعالیت بود.

گریوز گفت، کاهش این تعداد فرصت شغلی، را می توان با وضعیت وخیم صنعت نفت آمریکا در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی مقایسه کرد که در آن زمان تنها در تگزاس آمریکا ۲۴۰ هزار فرصت شلی از بین رفت. اما با توجه به تداوم وضعیت فزونی عرضه در بازار، هنوز باید منتظر از بین رفتن فرصت های شغلی بیشتری بود. «قبل از اینکه وضعیت بهتر شود، بدتر خواهد شد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *