پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پایان کار دهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو

شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب: 456769
نمایشگاه بین المللی تهران از 25 تا 28آبان امسال پذیرای فعالان صنعت خودرو و قطعه سازی ایران و 20 كشور جهان بود تا آخرین دستاوردهای این صنعت اشتغالزا را طی یك سال گذشته به نمایش گذارد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومي ساپكو، سالن خلیج فارس كه در آن شركت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو 133 سازنده خود را گرد هم آورده بود، حال و هوای دیگری داشت. امسال با اختصاص غرفه ای به معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، دومين طرح ملی پیمایش نوآوری ایران نیز در این سالن به اجرا در می آمد كه  توجه تمامی مقامات بازدیدكننده از این نمایشگاه را به خود جلب كرده بود. فن بازار ملی، ستاد فناوری نانو و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور نمایندگان این معاونت بودند كه آمده بودند تا پلی برای ارتباط با سازندگان این صنعت پویا با شركت های دانش بنیان كشور باشند.

نكته قابل توجه در نمایشگاه امسال، استقبال و حضور پررنگ مسئولان صنعتی كشور از صنعت قطعه سازی بود. سالن ساپكو در روز پایانی این نمایشگاه میزبان وزیر صنعت، معدن و تجارت شد كه با جمعی از معاونان و مدیران اين وزارتخانه به دیدار سازندگان پس از پایان تحریم ها و درخشش افقی نو پیش روی این صنعت آمده بود.

مهندس نعمت زاده در این دیدار ضمن بازدید از تمامی شركت های حاضر در سالن خلیج فارس از نزدیك با سازندگان در خصوص مسائل و مشكلات آنها گفت و گو كرد. طی چهار روز برگزاری این نمایشگاه مقاماتی از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، معاونت های وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان كمیسیون های مجلس شورای اسلامی بازدید از نوآوری های این صنعت را در برنامه كاری خود قرار داده بودند. ساپكو در آخرین روز برگزاری نمایشگاه نیز میهمانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت. دكتر عبداله جاسبی كه همراه با مشاور نعمت زاده به این نمایشگاه آمده بود، مسیر خودكفایی و پیشرفت در صنعت قطعه سازی را قابل تقدير و دارای افقی روشن تعبیر كرد.

افزون بر این نوآوری، شركت ساپكو در نمایشگاه دهم كارگاههای آموزشی را با محورهای كیفی و فني مهندسي برگزار كرد كه حضور بیش از 350 سازنده در این كارگاه ها بسیار قابل توجه و دستاوردی مهم برای مهندسان و كارشناسان این شركت بود كه به دنبال تعامل و تبادل اطلاعات با قطعه سازان بزرگ كشور بودند. رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از دیگر مسئولانی بود كه در بازدید خود در یكی از این كارگاه های آموزشی حضور یافت. وی كیفیت و استقبال سازندگان از این كارگاه ها را نشانه تعامل خوب ساپكو با سازندگان خود دانست. نوروززاده در گفت و گو با خبرنگاران توان ساخت داخل قطعات در كشور را صددرصد و صنعت خودرو و قطعه سازی كشور را آماده حضور در بازارهای جهانی و توسعه مناسبات ارزیابی كرد.

نمایشگاه دهم در حالی به كار خود پایان داد كه حضور شركت های خارجی و اشتیاق آنها برای برقرای ارتباط و حضور در بازار ایران تفاوتی چشمگیر با سال های گذشته داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *