پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزی «شاد»

شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 456721
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزان تا پایان سال ۹۴ خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم دانش‌آموزان را با ابعاد مثبت فضای مجازی آشنا و به وبلاگ نویسی، ایجاد نشریات الکترونیکی و حضور فعال در فضای مجازی تشویق کنیم.
به گزارش جهان، حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین اقدامات انجام شده درخصوص راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزان اظهار کرد: مراحل مطالعاتی شبکه اجتماعی دانش آموزان با عنوان "شاد" به پایان رسیده است و اکنون در حال طی مراحل صدور مجوز است.

وی افزود: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یک طرح مشترک به امضا رسیده است و امیدواریم بتوانیم در سال ۹۴ شبکه اجتماعی دانش آموزان را راه‌اندازی کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره اقدامات آموزش و پرورش در زمینه مبارزه با آسیب‌های فضای مجازی اظهار کرد: سیاست آموزش و پرورش سیاست مقابله و فرار نیست، بلکه حضور و مشارکت فعال در این عرصه را مدنظر داریم.

کفاش ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب‌ها اولین راهکار آموزش است. در سطح کشوری، استانی، منطقه‌ای و مدرسه آموزش‌های لازم به دانش آموزان ارائه می‌شود. دانش آموزان باید استفاده صحیح از فضای مجازی را بیاموزند و از مخاطرات آن آگاه باشند.

وی با بیان اینکه آموزش به خانواده‌ها نیز حائز اهمیت است عنوان کرد: آموزش به خانواده دانش آموزان توسط انجمن اولیا و مربیان ساماندهی می‌شود و در جلسات مختلف تهدیدها و فرصت‌های فناوری را تشریح می‌کنند تا والدین بدانند چگونه باید از فرزندشان در مقابل این تهدیدات محافظت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: بعد دیگر نیز آموزش و آگاه‌سازی معلمان است. ما سعی می‌کنیم دانش آموزان را با ابعاد مثبت فضای مجازی آشنا و به وبلاگ نویسی، ایجاد نشریات الکترونیکی و حضور فعال در فضای مجازی تشویق کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *