جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

وعده نژادپرستانه نامزدآمریکایی برای پیروزی!

شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 456668
نامزد سرمایه‌دار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حزب جمهوری‌خواه این کشور، از وعده ایجاد پایگاه اطلاعاتی ویژه برای نظارت بر مسلمانان در صورت پیروزی در سال ۲۰۱۶ خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به‌تازگی از وعده خود برای اجرای سیاست‌های نژادپرستانه علیه مسلمانان درصورت پیروزی در سال ۲۰۱۶ خبر داده است.

به نوشته نشریه اینترنتی «نشنال ژورنال» آمریکا، دونالد ترامپ، روز گذشته ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) در مصاحبه‌ای وعده داد درصورت انتخاب‌شدن بعنوان رییس‌جمهور ایالات متحده، همه مسلمانان این کشور را مجبور به ثبت اطلاعات خود در یک پایگاه اطلاعاتی ویژه و اخذ گواهی شناسایی مذهبی خواهد کرد.

ترامپ، سرمایه‌گذار میلیاردر صنعت ساختمان آمریکا، در توجیه اعلام این وعده، امنیتی‌شدن آمریکا در جریان آنچه مبارزه با تروریسم خوانده است را مطرح می‌کند و خواستار نظارت وسیع و بی‌سابقه بر جمعیت مسلمان آمریکا می‌شود.

این نامزد ۶۹ سالۀ اهل نیویورک، روز گذشته در پاسخ به خبرنگار یاهونیوز درخصوص سطح نظارتی آمریکا علیه مسلمانان این کشور – بصورت ایجاد پایگاه اطلاعاتی یا طراحی ابزار شناسایی مذهبی برای آنها – درصورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت: «ما چاره‌ای جز این نداریم. برای ما چاره‌ای جز تشدید نظارت‌ بر مکان‌ها و افراد وجود ندارد. ما باید مساجد را تحت نظر بگیریم. یقیناً ما به مرحله‌ای خواهیم رسید که باید همه چیز را از نزدیک و بطور دقیق تحت مراقبت خود درآوریم.»

جمهوری‌خواه میلیاردر و مجری سابق تلویزیون، در ادامه با اشاره به آنچه ناتوانی هیلاری کلینتون برای تصدی ریاست جمهوری این کشور خواند، از تصمیم خود، درصورت پیروزی در انتخابات، برای اخراج پناهجویان سوری که تاکنون وارد آمریکا شده‌اند خبر داد.

روز گذشته، رقیب دیگر ترامپ در حزب جمهوری‌خواه در اظهارنظری توهین‌آمیز، پناهجویان اهل سوریه را که برای نجات جانشان از چنگ گروه تکفیری-صهیونیستیِ موردحمایت آمریکا (داعش) از کشور خود خارج شده‌اند، باعنوان سگ هار خطاب کرد.

به گزارش رویترز، «بن کارسون» ۶۴ ساله، که خود از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار نیز می‌باشد، دیروز در مصاحبه‌ای در جریان فعالیت‌ها‌ی تبلیغاتی خود در ایالت آلاباما، گفت: «مسلم است که اگر یک سگ هار در حوالی خانه شما پرسه بزند، شما رفتار خوبی با او نخواهید داشت [و از او دوری خواهید کرد] و این نشانه خرد شما است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *