کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حلقه بسته اطرافیان روحانی؛

رئیس جمهور در جریان مسائل جامعه نیست

30 آبان 1394 ساعت 0:01

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حلقه خاصی در دولت اجازه نمی‌دهد رئیس‌جمهور در جریان واقعیات جامعه قرار گیرد، گفت: متأسفانه اطلاعات ناقص به دست آقای رئیس‌جمهور می‌رسد و وی در جریان مسائل واقعی جامعه نیست.


به گزارش جهان، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بسته خروج از رکود دولت، اظهار داشت: بسته خروج از رکود دولت حتی یک مُسکّن اقتصادی هم نبود و فقط برای نجات خودروسازان طراحی شده بود.

وی افزود: اگر طبق اظهارات سال گذشته آقای رئیس‌جمهور ما از رکود عبور کرده‌ایم، پس بسته خروج از رکود چه بود که دولت ارائه داد؟ به نظر می‌رسد وام ۲۵ میلیونی خودرو صرفاً برای خالی کردن پارکینگ خودروسازان طراحی شده بود، وگرنه اگر دولت به فکر خروج کشور از رکود و رونق اقتصادی است چرا هیچ وام و تسهیلاتی را برای اشتغال جوانان در نظر نمی‌گیرد؟!

حسینی در ادامه تصریح کرد: همان‌طور که ۴ وزیر دولت هم طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور نگرانی‌شان از شرایط اقتصادی کشور اعلام کردند، آن نامه سند مهمی درباره شرایط نه چندان مناسب اقتصادی کشور است، مسئولانی که در دولت در حوزه‌های اقتصادی منصوب هستند، قصه رکود در کشور را قبول دارند و می‌دانند که اصلاً از رکود خارج نشدیم.

نماینده قزوین در مجلس بر همین اساس یادآور شد: در بحثی که بین آقای روحانی و وزیر اقتصاد در هیأت دولت مطرح شده بود، آنجا آقای وزیر اقتصاد گفته بود که شما اصلاً به ما وقت اظهارنظر هم نمی‌دهی، چند نفر به شما گزارش می‌دهند که واقعیات را نمی‌گویند.

وی ادامه داد: آقای روحانی در یک حلقه بسته قرار گرفته که آن حلقه او را هدایت می‌کنند و مطالبی در حوزه مسائل فرهنگی و سیاسی به روحانی منتقل می‌کنند که واقعیات اجتماعی نیست و اجازه نمی‌دهند آقای رئیس‌جمهور در جریان واقعیات جامعه قرار گیرند.

حسینی تأکید کرد: وقتی این حلقه‌های بسته به رئیس‌جمهور فکر، خط و اندیشه می‌دهند، معلوم است که روحانی دیگر نمی‌تواند بفهمد در حوزه مسائل اقتصادی جامعه چه می‌گذرد، دولت یازدهم کلاً ارتباطش با مردم بسیار ضعیف است. حتی مسئولان دولت با نمایندگان مجلس هم ارتباط ندارند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد: متأسفانه اطلاعات ناقص به دست آقای رئیس‌جمهور می‌رسد و وی در جریان مسائل واقعی جامعه نیست و تصور می‌کند طبق گزارش‌هایی که به دستش می‌رسد، کشور از رکود خارج شده و به سوی رونق اقتصادی در حال حرکت است، در حالی که اصلاً این طور نیست و واقعیت ندارد.

وی اضافه کرد: وام ۲۵ میلیونی خودرو حتی مُسکّن اقتصادی هم نبود، شاید هم بعضی از سرمایه‌داران پشت پرده این بسته اقتصادی بودند، بهتر است آقای روحانی اجازه دهد منتقدان حرفشان را بزنند و آنان را بی‌سواد خطاب نکند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: این طور نباشد که آقای رئیس‌جمهور فقط بولتن خاصی را بخواند و فکر کند همه جا گل و بلبل است، روحانی باید بداند وضعیت نامناسب اقتصادی کشور، رکود و بیکاری مردم را از پای درآورده است، مراجعه تحصیل‌کرده‌های فوق‌لیسانس و حتی دکترا به دلیل بیکاری به نمایندگان مجلس واقعاً شرم‌آور است، اگر روند فعلی گروه و حلقه خاصی که اطراف رئیس‌جمهور را گرفتند، ادامه یابد آقای روحانی در دوره بعد رأی نمی‌آورد.


کد مطلب: 456626

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/456626/رئیس-جمهور-جریان-مسائل-جامعه-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com