پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

میوه‌ای برای‌درمان ریزش‌مو وتقویت‌دفاعی‌بدن

جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 456587
متخصص تغذیه با اشاره به خواص درمانی انبه، گفت: مصرف مداوم این میوه مانع از ریزش مو شده و علاوه بر تقویت دستگاه ایمنی در رفع کم خونی نیز مؤثر است.
به گزارش جهان، مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با خواص درمانی انبه، اظهار داشت: میوه انبه دارای ویتامین C و بتاکاروتن بوده و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه آن مانع از ایجاد عفونت‌های ویروسی و تومور در بدن می‌شود.

وی افزود: نصف میوه انبه یک سهم از نیاز بدن به میوه را در طول شبانه‌روز تامین می‌کند و خواص آن مشابه میوه هلو و آناناس است، همچنین برای تقویت بینایی مصرف این میوه توصیه شده و برای افزایش دید در سالمندان مصرف انبه موثر است.

صفوی با اشاره به اینکه از پوست و میوه انبه برای تهیه ترشی و مربا استفاده می‌شود، گفت: غرغره عصاره انبه به همراه آب ملایم برای درمان گلودرد موثر بوده و از آنجایی که این میوه دارای خواص و ویتامین‌های بی‌شماری است برای درمان کم خونی نیز توصیه می‌شود.

متخصص تغذیه با بیان اینکه انبه به دلیل دارا بودن قند میوه‌ای چاق کننده محسوب می‌شود، گفت: ۱۰۰ گرم انبه داری ۱۰۰ کالری بوده و از این لحاظ شبیه موز است، لذا کسانی که مبتلا به بیماری دیابت یا قند هستند مصرف زیاد انبه برای آنها توصیه نمی‌شود.

وی بیان داشت: پوست انبه خاصیت ضدالتهابی داشته و میوه آن نیز علاوه بر اینکه ضربان قلب و فشار خون را کنترل می‌کند علائم آسم را نیز برطرف کرده و میوه‌ای آرام‌بخش کننده به شمار می‌رود.

صفوی ادامه داد: انبه به دلیل فیبر یبوست را برطرف کرده، همچنین مصرف آن به صورت مداوم مانع از ریزش مو شده،‌ ناراحتی‌های کبدی را برطرف می‌کند و برای درمان سینوزیت مؤثر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *