پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

قوی‌ترین‌ها در پایتخت انرژی دنیا

جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 456582
مراسم افتتاحیه رقابت‌های جهانی وزنه برداری که بزرگترین رقابت تاریخ این ورزش محسوب می‌شود، صبح امروز (جمعه) با حضور نمایندگان کشورهای شرکت کننده در سالن جورج براون شهر هیوستون برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، بنابرآمار رسمی اعلام شده از سوی ستاد برگزاری رقابت‌های جهانی وزنه برداری در سال 2015، قریب به 750 ورزشکار از 106 کشور جهان در هیوستون گرد هم آمده‌اند تا بزرگترین رقابت وزنه برداری جهان را برگزار کنند.
 
در ابتدای آیین گشایش این رقابت‌ها، انیس پارکر در پیامی تصویری برگزاری این رقابت‌ها را برای شهرش یک افتخار بزرگ دانست و گفت: امیدواریم این رقابت‌ها مقدمه خوبی برای بازی‌های المپیک ریودوژانیرو باشد. وی همچنین از شهر هیوستون به عنوان پایتخت انرژی دنیا یاد کرد و اظهار امیدواری کرد هه شرکت کنندگان با خاطره‌ای خوش این مسابقات را ترک کنند.
 
پس از وی، رئیس ستاد برگزاری رقابت‌ها از چگونگی آماده‌سازی شرایط برای برگزاری رقابت‌ها سخن به میان آورد و از کمیته ملی المپیک آمریکا و فدراسیون وزنه برداری این کشور برای حمایت‌های همه جانبه تشکر کرد.
 
مسابقات جهانی وزنه برداری
 
تاماش آیان، رئیس فدراسیون بین المللی وزنه برداری نیز دیگر سخنران این مراسم بود. وی از آمریکا به عنوان شروع کننده بسیاری از اولین‌ها در وزنه‌برداری یاد کرد و اظهار امیدواری کرد همانطور که به لحاظ کمیت، رقابت‌های هیوستون رکورد شکن بوده، به لحاظ کیفی نیز شاهد رقابت‌های سطح بالایی باشیم.
 
سوگندنامه ورزشکاران و داوران نیز بخش دیگری از این مراسم بود، اما در پایان مراسم افتتاحیه رقابت‌های جهانی وزنه برداری، یکی از بسکتبالیست‌های باسابقه آمریکایی به صورت سبملیک مشعل رقابت‌های جهانی را روشن کرد تا از فردا صبح رقابت‌ها در دسته‌های سبک وزن زنان و مردان آغاز شود.
 
مسابقات جهانی وزنه برداری
 
رسول تقیان و جابر بهروزی دو وزنه بردار ایرانی بودند که در این مراسم حضور یافته بودند.
 
از نکات بسیار حائز اهمیت برگزاری رقابتها در هیوستون آمریکا این است که ستاد برگزاری تمام تلاش خود را برای برگزاری با نظم تر رقابت‌ها به کار بسته است، به طوری که از فرودگاه این شهر محل ورود شرکت کنندگان مربوط به رقابت‌های جهانی جدا شده و سایر خدمات و امکانات نیز برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.
 
شهر هیوستون مرکز ایالت تگزاس جمعیت چهار و نیم میلیون نفری دارد و به دلیل وجود شرکت‌های بزرگ نفت و گاز و سایر انرژی ها به عنوان پایتخت انرژی دنیا معروف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *