جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۱۵

توهین‌کننده به امام خمینی(ره)، دبیر جشنواره «روح‌الله» شد!

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 456321
چرا شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه «روح‌الله» از میان تعداد پرشمار عاشقان حضرت امام(ره) در سینمای ایران باید فردی را که در کارنامه‌اش علاوه بر ساخت فیلم موهن «یک خانواده محترم»، چند فیلم نامناسب نیز وجود دارد، به دبیری جشنواره خود انتخاب کند؟
توهین‌کننده به امام خمینی(ره)، دبیر جشنواره «روح‌الله» شد!
به گزارش جهان به نقل از فارس، جشنواره «آئینه و آفتاب» پس از چهار سال با تغییر عنوان امسال با عنوان جشنواره فیلم «روح الله» و به دبیری فردی که در آثارش همواره پنجه بر چهره انقلاب می‌کشید برگزار خواهد شد.

محمد آفریده، دبیر اولین جشنواره «روح الله»، پیش‌تر با آثاری همچون «یک خانواده محترم» به کارگردانی مسعود بخشی و مشارکت فرانسوی‌ها، زاویه خود را با انقلاب و نگاه حضرت امام خمینی(ره) به وضوح نشان داده بود. فیلمی که علنا و در صحنه صحنه به تصویر کشیده شده توهین آشکار به شهدا، خانواده ایثارگران و بنیانگذار کبیر انقلاب داشت.

دبیری جشنواره «روح الله» از سوی آفریده دلیلی جز تطهیر کارنامه سیاه خود در تولید و حمایت از آثار و کارگردانان مسئله‌دار در سال‌های اخیر ندارد. همراهی در تولید آثاری همچون فیلم سینمایی «نزدیک‌تر از آشنا»، مستند «هفت زن فیلمساز نابینا»، «تهران انار ندارد»، فیلم کوتاه «آرایشگر بغداد» ،مستند «خاطرات نی‌آوران» و حمایت همه‌جانبه از مستند «چنارستان» که سراسر در تحسین و تمجید از دوران پهلوی بود بخشی از کارنامه پر اشکال محمد آفریده در حوزه تصویر است.

آفریده این‌ روزها با حضور در مراکز مهم کشور در حال بازی برد_برد است. او از یک سو با حضور پر رنگ و تاثیرگذار در شبکه مستند خود را موجه نشان می‌دهد و از سوی دیگر با سیاست گذاری در همین شبکه و نهادهایی که دارای بودجه هستند در حال تربیت مستندسازان و فیلمسازان جوانان بدنه روشنفکری سینما با پول بیت المال و بودجه رسانه ملی است. هنوز صداو سیما تجربه اسف‌بار قبلی خود در سیما فیلم و سپردن تهیه کنندگی آن فیلم توهین آمیز که محصول مشترک با کشور فرانسه بود را فراموش نکرده است.

مسئله اصلی ارائه پیشنهاد دبیری چنین جشنواره‌ای آن هم با نام مبارک حضرت روح الله به آفریده است. براستی چرا شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه «روح الله» از میان تعداد پرشمار عاشقان حضرت امام در فرهنگ و هنر و بخصوص سینمای ایران باید فردی با چنین پرونده هنری را به دبیری انتخاب کنند؟ کدام شاخصه‌ها از سوی خانواده معظم حضرت امام (ره) در آفریده دیده شد که باعث انتخاب وی گردیده است؟

آیا تولیت موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) به عنوان بانی اصلی این جشنواره فیلم موهن «یک خانواده محترم» به تهیه‌کنندگی محمد آفریده و دیگر تاثیرات این فرد در عرصه مستندسازی را دیده است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید110
Iran, Islamic Republic of
چیز عجیبی نیست، از اولم نقشه های اینچنانی داشتند، منتهی دست و بالشون بسته بوده است.
آهای مردم آسوده بخوابید که بعضی ها بیدارند .
چرا خودتون رو به خواب زدید یعنی نمیبینید جریان نفاق به کشور حاکم شده؟؟؟؟؟؟؟؟
نفاق ؟ بابا جون این چه حرفیه وزارت اطلاعات ریشه نفاق و فتنه رو سوزونده !!!!
سرور
Romania
بله با لبخند علوی به محمد.خ.
بی نام
انتخاب این گونه افراد نشان از ضعف و بی ثباتی در نظام فکری برخی از آقایان می باشد که به سود جامعه نخواهد بد.
ایرانی
سیاست جدید این دولت را اگر متوجه شده باشید از کاخ سازی درجماران ومرقد مشخص است که دستهایی درکارند که امام بدست فراموشی سپرده شود. ولی اب در هاون میکوبند چون اینها درتلاشند کسی راکه خدابلند کرده به زمین بزنند. هیهات.
ستار
بعدا فریاد وامظلوما سر میدهن که یه عده بی سواد دارن باکلمه نفوذ بازی میکنن نمیدانم این باسوادها کی میخوانن متوجه بشن که از همه جا دشمن داره نفوذ میکنن اگر اینقدر که به فکر اقای مودب وجان کری هستن اگر به فکر ایران وجلوگیری از نفوذ دشمن بودن الان کشور این جوری نبود
زرديني
مگر خود آقايان موسسه نشر اعتقادشان به امام بيشتر از اين آقاست؟موسسه فعلا نوندوني بعضي ها شده
فدائی امامت و ولایت
هر روز از یک مهره از پازل تحریف امام (ره) رونمائی می شود.
وحید
این تنها بخشی از آن چیزی ست که تدبیر و امید به دنبال آن است.
ه
Iran, Islamic Republic of
آقایان که در مجموعه امام هستید حداقل بخاطر ارزش لباس روحانیت تان به امام خیانت نکنید
United States
دین رفت ماشین رفت ثریا رفت ماگاوان قاطی شد
محمد
دفع حداکثری و جذب حداقلی این است استراتژی دلواپسان
Iran, Islamic Republic of
جريان نفوذ يعني همين .افرادي كه بنحوي با آرمانهاي امام وشهدا زوايه دارند به اسم امام وشهداو رهبرمعظم و...بصورت بزك شده درصددتسخيراين آرمانها واهداف وتغيير وتفسيرآن بنفع خودشان هستند.