چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۴
مشروح یازدهمین دادگاه علنی متهم نفتی؛

بابک زنجانی: 100میلیون دلار پول نقد به آقای "ش" دادم که هواپیما بخرد

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 456210
یازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزاری گردید.
بابک زنجانی: 100میلیون دلار پول نقد به آقای "ش" دادم که هواپیما بخرد
گروه اجتماعی "جهان نيوز" ـ  یازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

خلاصه‌ای از جلسات قبل:
در جلسه اول، دوم و سوم کیفرخواست ۲۳۷ صفحه‌ای این پرونده قرائت شد و در جلسات چهارم، پنجم و ششم رسیدگی به این پرونده نیز بیش از ۶۰ صفحه از دفاعیات ۲۰۰ صفحه‌ای بابک زنجانی متهم ردیف اول قرائت شد.
در جلسه هفتم محاکمه بابک زنجانی نیز مرتضی تورک معاون دادستان تهران به ارائه توضیحاتی در مورد توقیف، کارشناسی و ارزشیابی اموال متهم نفتی پرداخت.
در جلسه هشتم نیز وکیل شرکت HK و زیر مجموعه شرکت نفت ایران به قرائت شکایت خود از متهم نفتی پرداخت.
در جلسه نهم نیز وکلای بانک مسکن و سازمان تامین اجتماعی به قرائت شکایات خود از متهم نفتی پرداختند و بابک زنجانی ادامه دفاعیات خود را بیان کرد.
در جلسه دهم نیز متهم نفتی به قرائت ادامه دفاعیات خود پرداخت.

خبرهای دادگاه امروز:

۹:۱۵
_بابک زنجانی:صفحه ۹۸ دفاعیاتم را می خوانم/دفاعیاتم را ۱۶۱ صفحه کرده ام، از این کمتر نمی شود/قاضی صلواتی:قسمت های مهمش را بخوانید و بقیه را به صورت لایحه تحویل دهید

_بابک زنجانی:سال ۸۵ هواپیمایی قشم را خریدم/از سال ۸۶ خرید هواپیما را اغاز کردم/صد میلیون دلار پول نقد به اقای "ش" دادم که هواپیما بخرد.

۱۰:۱۵
بابک زنجانی:سال ۸۵ که هواپیمایی قشم را خریدم ۱۰ شرکت داشتم/حواله پول بسیار سخت است/حواله ۷۰۰ میلیون یورو هزار داستان دارد/روزانه ۳۰۰ حواله به دنیا می زدم.

۱۰:۲۰
_بابک زنجانی:در کوالالامپور دفتر داشتیم و بانک ملت دو نفر را در دفتر بازاریابی کوالالامپور گذاشته بود/این افراد کارشان عملیات بانکی نبود و بازاریابی بود/انقدر بدبخت نبودم که در لاووان یک اتاق برای انجام کار بانکی داشته باشم.

_اعلام ۱۵ دقیقه تنفس

۱۱:۰۰
_بابک زنجانی:تا روری که تحریم نشده بودم کار انجام می دادم/ای کاش بعد از تحریم من که در دبی دستگیر شدم من را می بردند که همه شما می گفتید ادم خوبی بود

_نجفی نماینده دادستان تهران:مبلغی از هشت هزار میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورو را که از شرکت یوروسف دریافت کرده اید در حال حاضر نزد خود دارید؟/بابک زنجانی:من از "ر-ب"(مالک یوروسف) یک یورو هم نگرفته ام/این مبلغ را از محل فارکس بانک HSBC به خاطر انجام کار فارکس دریافت کرده ام.

۱۱:۱۵
ثروت افسانه ای زنجانی آب رفت/بابک زنجانی:گفته بودم ۲۲ میلیارد یورو در حسابم دارم/از حسابم ۱۰ میلیارد یورو کم شده است و در حال حاضر ۱۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون یورو در حسابم دارم.


۱۱:۳۰
کارشناس بانک مرکزی:آدرسی که برای شرکت یوروسف ثبت شده مربوط به مالزی است.

۱۱:۴۰
کارشناس بانک مرکزی:چهار ماه پس از صدور سندهای ۸ میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورویی پیام هایی از بانک اسلام به FIIB و از FIIB به بانک اسلام ارسال شده است/بانک اسلام به ظاهر یک حواله سوئیفتی به FIIB می زند و می گوید مبلغ ۸ میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورو به حسابت واریز کرده ام/با قاطعیت می گویم این پیام ها هیچ وقت ارسال نشده است/قاضی صلواتی:خلق اسناد جعلی شده است؟/کارشناس بانک مرکزی:این پیام ها به هیچ عنوان ارسال نشده است

۱۱:۴۵
جلسه تمام شد/دادگاه بعدی،شنبه
منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چی شد ب ز شد بابک زنجانی؟
بیچاره حتی نمی دانست در حسابش چقدر پول دارد!!!!!!! بعد ادعای تاجر بودن داشت!!!!!! عجب٬ از همان روز اول قیافه اش داد می زد که چه کاره است!!!!
هر کاری با شهرام جزایری کردند با این هم می کنند یه چند سالی باید بیاد دادگاه وبره بعد هم ....
سینا
آخه عزیزم اینها هیچ کارند! مهره های اصلی کسایی هستند که زور هیچ کس بهشون نمیرسه