جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۴

سایه ایرلاین جدید با 9 هواپیمای آمریکایی برسر ایران

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب: 456128
یک شرکت هواپیمایی داخلی با 9 فروند هواپیمای بوئینگ فعالیت خود را از دی‌ماه امسال در مسیرهای پروازی داخلی آغاز می‌کند.
سایه ایرلاین جدید با 9 هواپیمای آمریکایی برسر ایران
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یک شرکت هواپیمایی تازه‌تأسیس داخلی با مجوز سازمان هواپیمایی داخلی اقدام به خرید ۹ فروند هواپیمای بوئینگ کرده که تاکنون دو فروند از آن با نظارت سازمان هواپیمایی وارد کشور شده است.

بر این اساس تا پایان پاییز امسال ۳ فروند هواپیمای بوئینگ دیگر نیز وارد کشور می‌شود و فعالیت این ایرلاین احتمالاً از دی‌ماه سال جاری با ۵ فروند هواپیما آغاز می‌شود.

این شرکت هواپیمایی در فاز اول برای انجام پروازهای داخلی برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش تسنیم، هواپیمایی "تهران‌ایر" نیز به‌عنوان یک ایرلاین تازه‌تأسیس از اواخر امسال فعالیت خود را با ۱۱ فروند ایرباس در کشور آغاز می‌کند.

محمدعلی ایلخانی مدیرعامل هواپیمایی تهران‌ایر چند روز پیش دراین‌باره به تسنیم گفته بود: ۱۱ فروند ایرباس ۳۴۰ و ۳۲۱ ناوگان تهران‌ایر که عمر زیر ۱۵ سال دارند، پروازهای داخلی، منطقه و دوربرد را انجام می‌دهند.

وی افزود: از یک سال و نیم قبل کار راه‌اندازی شرکت هواپیمایی تهران‌ایر استارت خورد که در طول این مدت این ایرلاین شکل گرفت و ناوگان مورد نیاز را انتخاب کردیم.

وی با بیان "به‌طور رسمی این موضوع را به اطلاع سازمان هواپیمایی کشوری رسانده‌ایم" افزود: تا پایان سال فعالیت تهران‌ایر با تعدادی هواپیمای ایرباس در مسیرهای داخلی و خارجی آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تهران‌ایر با چه‌تعداد هواپیما کار خود را آغاز می‌کند، بیان کرد: ناوگان تهران‌ایر در حال حاضر متشکل از ۴ ایرباس ۳۴۰ و هفت ایرباس ۳۲۱ است.

وی در خصوص عمر این هواپیماها هم گفت: هواپیماهای ایرباس ۳۴۰ تولید سال ۲۰۰۷ میلادی به بعد هستند و ایرباس‌های ۳۲۱ نیز زیر ۱۵ سال عمر دارند.

مدیرعامل هواپیمایی تهران‌ایر یادآور شد: از هواپیماهای ایرباس ۳۴۰ برای انجام پرواز به مسیرهای خارجی (دوربرد) و از هواپیماهای ایرباس ۳۲۱ برای مقاصد داخلی و کشورهای منطقه استفاده خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وبه که علاوه بر مک دونالد و اپل اقلا یه هواپیما به ما میدن

روحانی جان تکنولوژی بگیر جای کالاهای مصرفی به درد نخور
کاش یه ذره عرق ایرانی بودن داشتند و اسم فارسی می ذاشتن نه تهران "ایر"
رضا
Iran, Islamic Republic of
مثلا تهران هوا؟!
ناشناس
شما که ناراحتی سوار بوئینگ نشو آخه آمریکائیه