کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قبض آب و برق بالاخره یکی می‌شود

27 آبان 1394 ساعت 3:50

معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو گفت: به منظور صرفه‌جويي در زمان و صدور قبوض چاپي جداگانه، طرح تجميع قبوض آب و برق اجرايي مي‌شود.


به‌گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عليرضا دائمي در ساختمان ستادي وزارت نيرو،‌ با بيان اين مطلب گفت: وجود بيش از 32 ميليون مشترک برق،‌ مشکلات مختلفی همچون تردد و مراجعه برای قرائت، صدور و تحويل قبوض در جامعه ايجاد مي‌کند.
 
وي تصريح کرد: با نصب کنتورهاي هوشمند اين امکان فراهم مي‌شود که کنترل، قرائت، پايش و ميزان مصرف مشترکان از راه دور ميسر شود.
 
دائمي ادامه داد: هنوز در بسياري از مجتمع‌ها و ساختمان‌ها کنتورهاي آب به‌صورت مشترک است و ساکنان، کنتور مجزا ندارند و يک دستگاه کنتور آب اصلي، مصرف طبقات زيادي از يک ساختمان مسکوني يا تجاري را تحت کنترل دارد.
 
وي با اشاره به اينکه سامانه تامين آب شرب و آب گرم بيشتر ساختمان‌ها به‌صورت مشترک است و اين امر باعث شده تا ما نتوانيم براي هر مشترک کنتور آب مجزا نصب کنيم، ولي در برق با چنين مشکلي مواجه نيستيم، گفت: براي تجميع قبوض آب و برق، زيرساخت‌هاي لازم برای سامانه نرم‌افزاري نصب کنتورهاي هوشمند به تعداد 32 ميليون مشترک که دائم در حال افزايش است، در دستور کار قرار دارد.
 
معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو با بيان اينکه وزارت نيرو مصصم است در زمان حاضر اين پروژه از شهرهاي جديد به عنوان نمونه‌هاي شاهد آغاز شود، گفت: اين برنامه به‌تدريج گسترش يافته و سراسر کشور را فرا مي‌گيرد.
 
وي با بيان اينکه اعتبارات تخصيصي براي تامين آب و برق بسيار محدود است، افزود: تلاش مي‌کنيم در يک برنامه بلندمدت با مشترک کردن قبوض آب و برق، بتوانيم کنترل و پايش جديدي در کنترل ميزان مصارف و هدررفت‌ها داشته باشيم.
 
دائمي قدمت شبکه‌هاي توزيع برق تهران را بيش از نيم قرن تخمين زد که به تدريج احداث شده و در حال حاضر نياز به بازسازي دارد.
 
وي خاطر نشان کرد: تلفات در شبکه‌هاي توزيع برق که تقريبا تا 1.5 سال قبل 15 درصد بوده با اقدام‌های اصلاحي، در زمان حاضر با 3 درصد کاهش به کمتر از 12 درصد رسيده است.


کد مطلب: 456115

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/456115/قبض-آب-برق-بالاخره-یکی-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com