پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ادعای ایتالیا درباره پهپادهای داعشی

سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 456068
وزیر کشور ایتالیا مدعی شد که گروه تروریستی داعش احتمالا با هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در مراسم سال مقدس کلیسای کاتولیک که ماه آینده آغاز می شود به رم حمله خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، آنجلینو آلفانو خاطرنشان کرد، به همین دلیل همزمان با این مراسم آسمان پایتخت ایتالیا در برابر هواپیماهای بدون سرنشین بسته خواهد شد.

کشورهای اروپایی در سراسر اتحادیه اروپا پس از حملات جمعه گذشته در پاریس که دست کم ۱۲۹ کشته داشت، تدابیر فوق العاده و امنیتی را تشدید کرده اند.

این حمله که گروه داعش مسوولیت آن را برعهده گرفت، بدترین حمله در فرانسه پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.

خبرگزاری رویترز تأکید کرد، آلفانو روز دوشنبه در پارلمان ایتالیا اظهار داشت، از ورود هواپیماهای بدون سرنشین به حریم هوایی برفراز مرکز رم در زمان مراسم سال مقدس که هشتم دسامبر آغاز می شود، جلوگیری خواهد شد.

وی گفت که پیش بینی می شود که این مراسم میلیونها گردشگر را به پایتخت ایتالیا جذب کند.

الفانو به دنبال تهدیدهای مکرر داعش در شبکه های اجتماعی ضد رم و واتیکان، گفت: تدابیر امنیتی در همه نقاطی که اهداف احتمالی به شمار می آید به ویژه در میدان سن پیترو و اطراف آن تشدید خواهد شد.

وی افزود : توجه ویژه ای به خطر حمله از طریق هوا با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین داریم.

مقامات هواپیمایی ایتالیا روز دوشنبه اعلام کردند که به دنبال حملات پاریس، به مسوولان فرودگاهها دستور داده اند تدابیر بیشتری برای تقویت امنیت در فرودگاهها اتخاذ کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *