پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۳۱

مقایسه‌ وام‌خودرو با ازدواج غلط است/ ۵۰ میلیارد دلار پول وارد شده

سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 456050
معاون رئیس جمهور درباره اعطا، وام خرید خودرو، اظهار داشت: این بسته رفاهی نبوده بلکه صرفا برای تحریک بازار جهت خرید خودرو انجام شده است و مقایسه آن با وام‌های رفاهی نظیر ازدواج صحیح نیست و وام‌های رفاهی در جای خود در حال پرداخت است.
مقایسه‌ وام‌خودرو با ازدواج غلط است/ ۵۰ میلیارد دلار پول وارد شده
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه در استانداری خوزستان شرکت کرد.

نوبخت اظهار داشت: کشورهای غربی که روزی قصد استفاده از گروه‌های تروریستی برای پیاده کردن اهداف خود در منطقه را داشتند، اکنون این گروه‌های تروریستی گریبان خود آن‌ها را گرفته است و برای آنان چالش‌های امنیتی جدی ایجاد کرده است.

وی افزود: اقدامات تروریستی را در هر نقطه جهان محکوم می‌کنیم و به دولت و مردم کشورهای فرانسه و لبنان تسلیت می‌گوییم و جهت مبارزه با تروریسم جمهوری اسلامی ایران از تمام توان خود استفاده می‌کند.

معاون رئیس جمهور گفت: کمیته نظارت بر اجرای برجام توسط دولت تشکیل شده است و چنانچه طرف مقابل بدعهدی کند ما نیز مقابله به مثل می‌کنیم.

وی درباره سرنوشت یارانه‌ها، عنوان کرد: یارانه بیش‌از ۲میلیون نفر تا کنون قطع شده است و وزارت رفاه نیز برای شناسایی و قطع یارانه پردرآمدها به زودی اقدام می‌کند.

نوبخت درباره اعطا، وام خرید خودرو، اظهار داشت: این بسته رفاهی نبوده بلکه صرفا برای تحریک بازار جهت خرید خودرو انجام شده است و مقایسه آن با وام‌های رفاهی نظیر ازدواج صحیح نیست و وام‌های رفاهی در جای خود در حال پرداخت است.

وی درباره رشد اقتصادی کشور، افزود: رشد اقتصادی امسال مثبت یک درصد بوده که متاسفانه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: البته این رشد اقتصادی نسبت به سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ که رشد منفی اقتصاد کشور داشته مناسب است و جهت افزایش رشد اقتصادی برنامه‌های خوبی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد.

نوبخت اظهار داشت: همچنین از اول فروردین سال ۱۳۹۵نیز برنامه ششم توسعه با توجه به اجرای برجام و برنامه‌های دولت انجام می‌شود.

وی افزود: بیش از ۵۰میلیارد دلار پس از توافق هسته‌ای به کشور واریز شده و همچنین در هفته گذشته ۶میلیارد دلار برای ۴نیروگاه سیکل ترکیبی تخصیص داده شد و به زودی پول‌های بلوکه شده بیشتری به کشور واریز می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور قول پیگیری افزایش سبد درآمد نفتی استان خوزستان از ۲درصد به ۳درصد را داده و در این زمینه پیگیری و اقدامات خوبی از سوی دولت انجام شده است.

وی عنوان کرد: همچنین کارگروه شورای اجرایی توسعه در خوزستان تشکیل شده است و استاندار خوزستان موظف به توضیحات ماهانه به دولت شده است.

نوبخت اظهار داشت: استان خوزستان برای دولت بسیار اهمیت دارد و به همین منظور رئیس جمهور دولت تدبیر و امید در نخستین سفر خود به این استان زرخیز سفر کرده بود.

وی افزود: پیگیر اختصاص بودجه مقابله با ریزگردهای این استان هستیم و برای حل بحران سد گتوند نیز در حال برنامه‌ریزی جهت اصلاح این سد خواهیم بود.

سخنگوی دولت گفت: بزرگترین طرح کشاورزی کشور در خوزستان اجرایی می‌شود و تا کنون ۱۶۰هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده و در موعد مقرر ۱۶۰هزارهکتار دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: سقف تعیین شده در طرح مقام معظم رهبری برای مزارع خوزستان ۱۵۰هزار هکتار بوده و ما تمام این زمین‌ها را به زیر کشت خواهیم برد.

نوبخت اظهار داشت: مردم خوزستان همواره محبت خود را به کشور نشان داده و شایسته است که بهترین و مناسب‌ترین اقدامات برای حل مشکلات و رفاه مردم این استان زرخیز انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کمیته نظارت بر اجرای برجام توسط دولت تشکیل شده؟!
خود کنترلی؟!
Iran, Islamic Republic of
با این کمیته نتنها تمام تعهدات ایران انجام میشه ممکن است برای اشانتیون جلوی آزمایشات موشکی رو هم بگیرند!
یه کم بازار مسکن رو هم تحریک بکنید بد نیست اخه هم نیز البته نه از نوع نیاز به خودرو واجب ولی درحدی هست که اگه با وام ازدواجتون کسی ترغیب به ازدواج شد نیاز به مسکن پیدا کنه
این تلافی نسبت به عدم تعهد غرب جرات می خواهد که ..
علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دولت ها فقط حرف زده اند و خوزستان به حال خود رها شده است .مشکل شدید آبی یکی از معضلات است . مسائل رفاهی بسیار ضعیف . مشکلات حمل و نقل به خصوص راه آهن که بیشترین بار مسافری کشور بر عهده آن است بسیار بد می باشد . پیشنهاد می کنم خبرنگاران یک گزارش از وضع بد کوپه های قطار جنوب تهیه کنند به خصوص دستشوئی های آن .
راست میگه وضعیت مطلوب نیست اما متاسفانه خبرنگارها جایی می روند که بتونند باج بگیرند !!!!!!!!!
حمید
چرا غلط است؟ هر چه شما می گویید درست است؟
دیگه تمام مردم ایران در هر سطح و سوادی خود یک اقتصاد دان هستند.
در یک کلام این تصمیم دولت چیزی نیست بجز نجات خودرو سازان.
عمار
Iran, Islamic Republic of
کمیته نظارت براجرای برجام باید طبق شرایط مذکور در نامه رهبر معظم انقلاب باید تشکیل ،وبه تصویب حضرت اقا برسد سپس اسامی انها به اطلاع عموم برسد.
شورای عالی امنیت ملی لطفا پاسخ دهد درمورد نامه مقام فرماندهی کل قوا چه اقدامی نموده؟
ایرونی
پس گفتین پولی در کار نیست و بیشترش رو خرج کردیم و از این صحبتا. نکنه یه شبه خزانتون پر شده؟؟!
بله بشتر 50 میلیارد دلار در بازار ازاد بانرخ 3600 تومان انهم به زایرین اربعین فروخته شد
دليل نياوردي چرا غلطه ؟ خيلي هم درسته
چي ؟توسط كي ؟...
مهندس
Iran, Islamic Republic of
اگر شما استلال این اقا را در باب درست نبودن مقایسه وام خودرو و وام ازدواج فهمیدید لطفا به زبان ساده بیان بفرمایید که ما هم بفهمیم..
نمی دونم آخه به نظر شما خودرو جزو امکانات رفاهیه یا ازدواج؟ داشتن خودرو واجبه یا ازدواج جوانان؟ وام ازدواج هم صرف خرید کالا و خدمات میشه به عبارتی هم تحریک تقاضاست هم تا اندازه ای شاید گره از کار جوانان بگشاید.
مرتضی
ایشان قدرت ارایه دلایل عقلانی و منطقی را نذارند چرا که دولت فعلی از پایه و اساس با عقل و تدبیر بیگانه اند و صرفا شعارتئخالی تدبیر جنبه عوامفریبی دارد و لا غیر !!1
Iran, Islamic Republic of
تازه گذاشتنش رئیس سازمان مدیریت برنامه وبودجه داداش.بنگر دنیارو
مجید
United States
چرا درباره گاف بزرگ روزنامه قانون در استفاده اشتباه تصویر جوانی معصومه ابتکار در شماره امروز 26 آبان خبری درج نکردید!؟
محمد
خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزد که این وام سه میلیون را اجرا کرد وگر نه
محمد
پدر استدلال ایرانه اخه این م....
ایرانی
آقایون خانوما بنده به روحانی رای دادم. به صراحت میگم اشتباه کردم. برای من اقتصاد این مملکت مهم بود که دیدم این دولت این کاره نیست با عرض پوزش. دولتی که بین مردم و خودروسازهای ورشکسته طرف خودروساز رو گرفت و تیشه به ریشه این همه منابع با ارزش زد به هیچ دردی نمی خوره.
Iran, Islamic Republic of
رو حانی بازم لا مچکریم!
علی
Iran, Islamic Republic of
پول زیادی به کشور واردشده،مردم هم که دررفاه کاملند.بهمین دلیل دوستان موندند با این مبلغ چکارکنند گفتند بذار کمی رم به این واون بدیم(خودروهای بنجل)
علی
Iran, Islamic Republic of
پول زیادی به کشور واردشده،مردم هم که دررفاه کاملند.بهمین دلیل دوستان موندند با این مبلغ چکارکنند گفتند بذار کمی روهم به خودروسازابدیم
Iran, Islamic Republic of
پول ملکت اضافه کرده.مردم هم که غرق شدند تو ناز ونعمت
Iran, Islamic Republic of
زمان احمدی نژاد 25 میلیون وام مسکن مهر بود و طرف با 25 میلیون صاحب خونه میشد با وام کم بهره الان با 25 میلیون طرف صاحب پراید میشه با وام 26 درصد
سرشاخه دلواپس ها
عجب پس ازدواج از امور رفاهی شده..... و خودرو ضروری است .. عجب عجب چشممان روشن!!!!!!!!!!!
آخ جوننننننننننننننننن
ديگه شب پرداخت يارانه عزاداري تعطيللللللللللل !
كارشناس
این بسته رفاهی نبوده بلکه صرفا برای تحریک بازار جهت خرید خودرو انجام شده است و مقایسه آن با وام‌های رفاهی نظیر ازدواج صحیح نیست و وام‌های رفاهی در جای خود در حال پرداخت است.
25 ميليون براي تحريك بازار و 3 ميليون براي ازدواج وام رفاهي است!!!!!! مي شود جناب سخنگو بفرمايند تفاوت اين دو وام چيست كه اولي غير رفاهي است و دومي رفاهي !!!!
جواد
Iran, Islamic Republic of
بس کنید دیگه هر روز یه چیزی به این ملت میگید.با این مدیریت ضعیف و پر از خطا که نمیشه مملکت را اداره کرد.
است
اختصاص اين پول به خودروسازان دزدي آشكار از بيت المال بود
ضعف اصلي گردن رسانه هايي همچون همين سايت است
مقصر اصلي اين دزدي آشكار و پاتك هاي ناجوانمردانه به بيت المال سهم اصليش به گردن رسانه هاست كه فقط اخبار و خبر ميدهند و دلخوني براي ملت زجر كشيده
همين سايت هم يكيش....
بعضيهاشان دكتر سلام ميسازند و ملت را ميخندانند ولي غافل از ظرفيت ميليوني مخاطبانشان هيچ كاري جز نوشتن چند خط تنها خبري هيچ كار ديگري نميكنند
خيلي ميشود با اين سايت هاتان جلو خيلي از اين دزديها و تكرار آن را گرفت....
علی
Iran, Islamic Republic of
معاون رئیس جمهور-سخنگوی دولت-رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی.........ابوالمشاغل