جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

کتاب فروشان از مالیات معاف شدند

سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 455985
پس از پاسخ وزارت ارشاد به استفساریه سازمان امور مالیاتی،‌ ابلاغیه رسمی این سازمان برای معافیت مالیاتی کتابفروشان و تفویض اختیار صدور مجوز کتابفروشی‌ها از ارشاد به اتحادیه کتابفروشان به حوزه‌های مالیاتی ارسال شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ چندی پیش سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای فهرست اسامی ۵۱۱ کتابفروش و ۱۷۶ ناشر-کتابفروش را که عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هستند، برای برخورداری از معافیت مالیاتی به علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی ارائه کرد.

او در نامه خود به رئیس سازمان امور مالیاتی با استناد به دستورالعملی که اواخر سال ۹۳ به امضای دو طرف رسیده بود، خواستار همکاری و انجام اقدامات لازم این سازمان برای برخورداری مشمولیت فهرست مذکور از معافیت مالیاتی مورد اشاره شده بود. اما چندی بعد،‌ این نامه از سوی رئیس سازمان مالیاتی برگشت داده شد و خواستار استفساریه‌ای برای آن شدند.

در پی ارسال نامه معاون فرهنگی وزارت ارشاد و ارائه مستندات قانونی برای معرفی فهرست کتابفروشان و ناشران بهره‌مند از معافیت مالیاتی و نامه وزیر ارشاد برای تفویض اختیار صدور مجوز کتابفروشی‌ها به اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران سازمان امور مالیاتی بخشنامه جدید به حوزه های مالیاتی ابلاغ کرد.

بنا به گفته توکل دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران،‌ در این بخشنامه با تفویض اختیاری که وزیر به اتحادیه‌های ناشران و کتابفروشان برای صدور مجوز کتابفروشی‌ها کرده است،‌ مجوز اتحادیه در حکم مجوز وزارت ارشاد است،‌ ولی هر سال اتحادیه ها موظف‌اند لیست ناشران واجد شرایط را برای سازمان مالیاتی ارسال کنند، این فهرست هر ساله از طریق نامه معاونت فرهنگی ارسال به حوزه‌های مالیاتی ابلاغ خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *