کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازدید فرمانده ارتش پاکستان از پنتاگون

26 آبان 1394 ساعت 11:13

«راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان که برای سفر ۵ روزه راهی آمریکا شده است امروز (سه‌شنبه) از وزارت دفاع این کشور بازدید کرد.


به گزارش جهان، فارس به نقل از دیلی پاکستان خبر داد، «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان که برای سفر ۵ روزه راهی آمریکا شده است امروز (سه‌شنبه) از وزارت دفاع این کشور بازدید کرد.

وی همچنین با «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، ژنرال «مایک مائلی» فرمانده ارتش این کشور و «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ملاقات و به تبادل نظر در زمینه مسائل منطقه‌ای پرداخت.

همکاری دوجانبه و افغانستان محور مذاکرات فرمانده ارتش پاکستان با مقامات آمریکایی از جمله وزیر دفاع این کشور بود.

راحیل شریف در ملاقات با مقامات آمریکایی به رایزنی درباره همکاری با مبارزه با تروریسم و تصویب لایحه عمل مشترک در این زمینه پرداخت.

«جلیل عباس جیلانی» سفیر پاکستان در آمریکا راحیل شریف را در این بازدید همراهی می‌کند.

فرمانده ارتش پاکستان قرار است در ادامه سفر خود به آمریکا با جان برنن رئیس سازمان سیا ملاقات و درباره مسائل مهم منطقه‌ای به تبادل نظر با وی بپردازد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد راحیل شریف در چند روز آینده با جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز ملاقات خواهد کرد، جان کری در حال حاضر در ترکیه به سر می‌برد و قرار است امروز به کشورش بازگردد.

گزارش ها حاکی از این است که راحیل شریف در ادامه سفر خود با سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا و جوبایدن معاون رئیس جمهور این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

کارشناسان بر این باورند که پاکستان و آمریکا درباره مسائل مختلف از جمله برنامه هسته‌ای و افغانستان با هم اختلاف نظر دارند و هر یک بر مواضع قبلی خود پافشاری خواهند کرد.

آمریکا انتظار دارد پاکستان آزمایش‌های هسته‌ای خود به ویژه ساخت موشک‌های دور برد را متوقف و پیمان منع آزمایش‌های هسته‌اای را امضا کند که این موضوع برای اسلام آباد غیر قابل پذیرش است.

راحیل شریف در حالی به آمریکا سفر کرده که نخست‌وزیر پاکستان نیز چندی قبل با امید بهبود روابط واشنگتن- اسلام‌آباد به این کشور سفر کرده بود.

بر اساس این گزارش، با وجود مذاکرات نخست‌وزیر پاکستان با مقامات عالی رتبه از جمله رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور آمریکا به نظر می‌رسد که دو کشور در مورد مسائل پاکستان با هند و افغانستان به توافق نرسیده‌اند و مشکلات با افغانستان، هند و اختلافات بر سر تهدیدات هسته‌ای در جنوب آسیا همچنان باقی است.

راحیل شریف در سفر قبلی خود به آمریکا در ماه نوامبر سال گذشته میلادی و دیدار با مقامات این کشور عملیات نظامی ارتش علیه تروریست‌ها در مناطق قبایلی پاکستان را مورد بحث قرار داده بود.

نیویورک تایمز هم در گزارشی مدعی شد: پاکستان طی یک دهه‌ آتی ممکن است به سومین کشور مجهز به تسلیحات هسته‌ای در جهان تبدیل شود به همین دلیل آمریکا باید نگران کابوس هسته‌ای پاکستان باشد.


کد مطلب: 455982

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/455982/بازدید-فرمانده-ارتش-پاکستان-پنتاگون

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com