پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

پایگاه‌موشکی‌ایران نمایش‌قدرت‌مرگبار+عکس

سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 455955
روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت: دشمنان آمریکا همچون ایران و کره شمالی اکنون می‌توانند با کمک چین به نمونه جنگنده پیشرفته اف ۳۵ آمریکا دست یابند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه انگلیسی «دیلی استار» در گزارشی نوشت: بعد از بیرون آمدن جنگنده چینی نسل پنجم «شنیانگ اف سی ۳۱ فالکون» برگرفته از «اف ۳۵» ساخت آمریکا حال دشمنان ایالات متحده چون ایران، کره شمالی و چین موفق در به دست آوردن یک جنگنده پنهان کار می‌شوند.

به نوشته این روزنامه، نمونه مشابه جنگنده اف ۳۵ آمریکا برای فروش در نمایشگاه اخیر هوایی دبی به عرضه گذاشته شد.این در حالی است که مقام‌های آمریکایی بر این باورند این جنگنده رادار گریز چینی نمونه‌ای از جنگنده اف ۳۵ است که هکرهای چینی طراحی فوق سری آن‌را از راه دستبرد اینترنتی به دست آوردند.

نمایی از شنیانگ

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی چین اینک در حال مذاکره برای خرید این جنگنده‌ها از شرکت تولید کننده آن است و بنابر روایت‌هایی ایران و پاکستان نیز سفارش این جنگنده را مد نظر دارند.

جت چینی (AKA J-۳۱) یا همان شنیانگ سقف سرعتی برابر با ۱.۸ ماخ دارد و مجهز به ۴ موشک هوا به هوا هدایت شونده است. شرکت سازنده این محصول مدعی است که این جنگنده قادر است اف ۳۵ را در نبرد هوایی (dog fight) شکست دهد.

«لین زومینگ» رییس سازمان صنایع هوا فضای چین در این باره گفت: «وقتی شنیانگ پرواز کند، آشکارا اف ۳۵ را مغلوب خواهد ساخت.»

نشریه انگیسی نوشت: شنیانگ اف سی ۳۱ اولین جنگنده پنهان کاری خواهد بود که در دسترس کشورهایی قرار می‌گیرد که در محدودیت‌های صادراتی (فهرست سیاه) قرار دارند یا قادر به خرید اف ۳۵ هشتاد و پنج میلیون پوندی شرکت «لاکهید مارتین» نیستند. آمریکا ، تنها ابرقدرت جهانی بعد از خاتمه جنگ سرد حال با رقبایی چون چین و روسیه مواجه شده است. این در حالی است که چین بعد از حضور ناوهای جنگی آمریکا به نزدیکی دریای جنوبی چین جنگ با این کشور را اجتناب ناپذیر دانسته است.

پرواز شنیانگ

دیلی استار در گزارشی دیگر به «شهر موشکی ایران» پرداخت و ضمن «خوف آور» نامیدن شهر موشکی ایران نوشت: پایگاه موشکی ایران در عمق بیش از ۱۶۰۰ پایی زمین قرار دارد ، مکانی که شبیه کمینگاه‌ یکی از سریال‌های «جیمز باند» می‌باشد.

این روزنامه نوشت: تصاویر نمایش درآمده از تلویزیون ایران تنها یکی از مکان‌های مخفی در زیر کوهستان‌های این کشور بود و سپاه ایران در هشداری اعلام کرد که آمادگی دارد در چند دقیقه از شهر موشکی خود علیه دشمنانش استفاده کند.

شهر موشکی با ابهت ایران

دیلی استار در خاتمه با اشاره به مشخصات موشک های ایران و سخنان مقام‌های ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: اقدام اخیر جمهوری اسلامی در رونمایی از پایگاه موشکی نمایش قدرت آتش کشنده ایران همزمان با استقرار صدها نیروی ایرانی و پیوستن به روسیه در سوریه در حمایت از حکومت «بشار اسد» بود مکانی‌که ایران و روسیه از یک سو و آمریکا و ائتلافش که انگلیس نیز شامل آن می‌شود در طرف دیگر قضیه هستند و بیم آن می‌رود که وقوع درگیری بین طرف‌های درگیر منجر به جنگ جهانی سوم شود.

* افزایش توانمندی قابلیت‌های نظامی بومی ایران با وجود تحریم‌ها

ماهنامه تخصصی ارتش آمریکا نیز اخیرا در گزارشی به رشد صنایع نظامی ایران در ساخت تجهیزات و قطعات نظامی و وجود مشتریان خارجی برای خرید آنها اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ماهنامه مذکور در گزارشی نوشت: جمهوری اسلامی ایران حتی در سایه تحریم‌ها نیز بر افزایش قابلیت‌های نظامی بومی خود تاکید داشته است. بسیاری از بخش‌های صنایع نظامی ایران ازسوی شرکت‌های وابسته به قرارگاه «خاتم الانبیا» شاخه اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اداره می‌شوند.

بر اساس این گزارش، با این‌که تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد جمهوری اسلامی ایران را از واردات جنگ افزارهای نظامی باز داشت، اما این موجب عدم توسعه بخش نظامی داخلی و حتی واردات سلاح از سوی این کشور نشد.

البته بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که به اتفاق آرا در ۲۰ جولای ۲۰۱۵ تصویب و جایگزین قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت بر ایران و صنایع نظامی این کشور شد، تصمیم گرفته شد اختلاف‌های گذشته در رابطه با ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران کنار گذاشته شوند.

عکس ماهنامه ارتش آمریکا در زمینه صادرات نظامی ایران

ماهنامه فوق نوشت: با رفع بسیاری از تحریم‌ها حال صنایع نظامی ایران در پی پیوستن به بازار بین‌المللی برای حمایت از متحدان بالقوه و نیز بدست آوردن درآمد بیشتر است. همچنین شرکت‌های ایرانی با شتاب در پی ایجاد رابطه جدید به ویژه با کشورهای در حال توسعه هستند. به طوری که حضور ایران در نمایشگاه‌های صادرات تسلیحات با حضور کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی سابق و عقد قرارداد با آن‌ها مبین حمایت روسیه از این عملکرد ایران است.

این ماهنامه در خاتمه با اشاره به بخشی از توانمندی صادرات تسلیحات ایران نوشت: کشورهای غربی از جمله انگلیس و فرانسه در دهه‌های گذشته دوربین‌های دید در شب را به ایران صادر می‌کردند و البته این بر اساس برنامه سازمان ملل متحد برای مبارزه این کشور با قاچاقچیان مواد مخدر بود اما شرکت‌های ایرانی در اقدامی جالب توجه حال این فن آوری را خود صادر می‌کنند به طوری که «ایمان سالاری» رییس صنایع هوا، فضای ایران در سخنانی با اشاره به حضور کشورش در نمایشگاه تسلیحاتی «ماکس ۲۰۱۵» در روسیه به مشتریان آسیایی، آفریقایی و کشورهای مشترک المنافع در زمینه تقاضای خرید دوربین‌های دید در شب ساخت ایران اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *