چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

وزیردفاع آمریکا: منتظر حمله به پاریس بودم

سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 455932
وزیر دفاع آمریکا می‌گوید از حملات اخیر به پاریس متعجب نشد اگرچه امیدوار است این امر کشورهای اروپایی را مصمم خواهد کرد که هزینه‌های دفاعی و مشارکت‌شان در ائتلاف ضد داعش را افزایش دهند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اشتون کارتر در پاسخ به این سؤال که در یک هفته پیش چه چیز را راجب داعش نمی‌دانسته که اکنون می‌داند گفت: "نمی‌گویم هر آنچه که در چند روز اخیر رخ داده برایم تعجب‌آور بود. نباید برای هیچ کس تعجب آور باشد."

وی که در نشست شورای اجرایی وال‌استریت‌ژورنال سخن می‌گفت، افزود: "داعش دشمنی است که باید شکست داده شود، شکست داده خواهد شد، در مقابل هر آنچیزی که ما برایش ایستاده‌ایم، صف‌بندی کرده است."

کارتر درباره افزایش نفوذ بیرونی داعش - هم در رسانه‌های اجتماعی و هم در توانایی اخیر آنها برای انجام عملیات‌هایی در خارج از عراق و سوریه - ابراز نگرانی کرد.

وی در ادامه اشاره کرد که "شکی وجود ندارد" داعش در اجتناب از شناسایی شدن توسط سرویس‌های اطلاعاتی به صورت فزاینده‌ای بهتر می‌شود.

کارتر تأکید کرد که حمله‌ای به مانند پاریس در آمریکا نامحتمل است: "ما درباره این مسأله از تابستان نگران بودیم زیرا داعش می‌گفت می‌خواهد اینجا [آمریکا] بیاید. اما توانایی آنها در اینجا به مانند اروپا نیست. از نظر جغرافیایی و جابجایی افراد به مانند اروپا راحت نیست."

کارتر همچنین گفت در آمریکا جوامعی که در آن حمایت از تروریست‌ها شایع باشد، به مانند اروپا، وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *