جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱
سالگرد درگذشت زنده یاد" غلامحسین مظلومی " پنجشنبه در قطعه نام آوران

یک سال از پرواز سرطلایی ایران گذشت

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب: 455883
زنده یاد غلامحسین مظلومی در تاریخ 23 دیماه 1328 در آبادان بدنیا آمد و یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال کشورمان بود.
به گزارش جهان، نخستین سالگرد درگذشت زنده یاد "غلامحسین مظلومی " یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال وافتخار آفرینان کشورمان ، پنجشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.
 
این مراسم از ساعت 14 تا 16 روز پنجشنبه 28 آبانماه جاری از سوی خانواده و بازماندگان مرحوم مظلومی در قطعه نام آوران برگزار می شود و قرار است جامعه ورزش کشور بخصوص  مسوولان فدراسیون فوتبال ، مدیران ، مربیان وبازیکنان باشگاهای مختلف و همچنین  پیشکسوتان فوتبال کشور در آن حضور یابند.
 
زنده یاد مظلومی در تاریخ 23 دیماه 1328 در آبادان بدنیا آمد و یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال کشورمان بود. وی سه دوره در لیگ تخت جمشید به عنوان آقای گلی دست یافت و همراه با تیم ملی فوتبال ایران به مقام های شامخی رسید.
 
قهرمانی با تیم ملی فوتبال در جام ملتهای آسیا  در سالهای 1972 و 1976 ، قهرمانی در بازیهای آسیایی سال 1974 و حضور در بازیهای المپیک 1976 مونترال از جمله افتخاراتی است که مظلومی بدست آورد و در این موفقیت ها نقش اساسی داشت .
 
وی همچنین در سال 1970 همراه با تیم استقلال قهرمان جام باشگاههای آسیا شد و به عنوان آقای گلی این رقابتهای معتبر قاره دست یافت  .
 
مرحوم مظلومی در باشگاههای استقلال و شهباز بازی کرد و همچنین در نقش سرمربی در تیم هایی همچون استقلال تهران ، تیم امید ایران ، استقلال اهواز ، شهرداری کرمان ، پتروشیمی ماهشهر و پیام تهران فعالیت نمود. ضمن اینکه مظلومی در تیم های استقلال تهران و شاهین بوشهر نیز در سمت سرپرست انجام وظیفه کرد .
 
از این افتخار آفرین فوتبال کشورمان که سال گذشته بر اثر ابتلا به سرطان معده درگذشت ، چهار فرزند پسر بنامهای امید ، آرش ، امیر و اشکان به یادگار مانده است .
 
روحش شاد و یادش گرامی باد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحش شاد و یادش گرامی باد