پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲

جهانگیری سوءاستفاده دولت‌قبل را تکذیب‌کرد

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب: 455881
معاون اول رئیس جمهور گفت: مدیریت کشور در انتخابات 92 به ریل صحیح برگشت و یکی از اتفاقات بد دوره گذشته نه تنها اتلاف درآمد نفت بود که می توانیم بپرسیم 950 میلیارد دلار درآمد نفت در هشت سال چه شد؟ البته نمی گویم آنها سوء استفاده کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری در پنجمین همایش احداث و انرژی با بیان اینکه آینده اقتصای کشور بسیار خوب است ، گفت : دارایی یک کشور فقط منابع طبیعی مانند نفت و گاز نیست بلکه بخش مهمی از دارایی کشورها سرمایه انسانی است که اگر مهمتر از منابع طبیعی نباشد کمتر از آن هم نیست.
 
وی با اشاره به اینکه باید از سرمایه های کشور حفاظت کنیم ، افزود: شرکت هایی که در یک دوره شکل می گیرند می توانند در کشور و خارج از کشور فعالیت کنند که این شرکتها سرمایه های کمی نیستند اما گاهی قدر آنها را نمی دانیم و این شرکت ها آسیب می بینند و ناخواسته کشور در اختیار شرکت های خارجی قرار می گیرد.
وی درباره شرایط اقتصادی نیز گفت: آینده اقتصادی کشور بسیار خوب ، روشن و امیدوار کننده است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: مدیریت کشور در انتخابات 92 به ریل صحیح برگشت و یکی از اتفاقات بد دوره گذشته نه تنها اتلاف درآمد نفت بود که می توانیم بپرسیم 950 میلیارد دلار درآمد نفت در هشت سال چه شد ؟ البته نمی گویم آنها سوء استفاده کردند ولی اتلاف منابع نیز کار بدی است.

جهانگیری همچنین علاوه بر اتلاف منابع از اتلاف نظام مدیریتی کشور هم انتقاد کرد و گفت: نظام مدیریتی آسیب دیده است و مهمترین کار دولت یازدهم این بود که مدیریت را مشخص کند و آثار آن را شاهد باشیم.

وی افزود: اصلی ترین مسئله ای که سایه آن سنگینی می کرد تعامل با دنیا بود که هر روز ایران و ایرانی ها به بهانه تحریم و ایرانی بودن آسیب می دیدند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: تحریم نفت ، بانک ها و برخی شرکت ها را هم به دنبال داشت که دولت یازدهم با مذاکره سربلند تلاش کرد و ایران به حقوق هسته ای خود رسید و تحریم ها نیز برداشته خواهد شد و باید پرسید اگر این افتخار ندارد پس تنگناهای مردم افتخار دارد؟
جهانگیری به سفر وزیر امورخارجه به قم اشاره کرد و گفت : وزیر خارجه وقتی با مراجع دیدار کرد از وی تقدیر کردند و در نظرسنجی ها نیز 85 درصد مردم بر این سیاست مهر تایید زدند حتی مجلس نیز این اولویت اول ما را تایید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


كل مطلب را بگيد ، استفاده ابزاري و گزينشي از سخنان نفرماييد ، لطفاً .
چشمان کور خودت را باز کن تا ببینی