جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

شهرداری آماده خدمت به زوار اربعین می‌شود

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 455745
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با لحاظ اصلاحاتی به طرح مجوز شهرداری تهران برای انجام هزینه در ایام اربعین رای موافق دادند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در دویست و هفتمین جلسه شورا طرح مجوز انجام هزینه به شهرداری تهران برای ایام اربعین حسینی (علیه السلام) مورد بررسی قرار گرفت.

در جریان بررسی این طرح علیرضا دبیر با تشریح ماده واحده آن گفت: با عنایت به بند ۱۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و نظر به اقدامات ارزنده و برنامه های شهرداری تهران در سال گذشته در خصوص مراسم اربعین حسینی و با توجه به انتظارات و مطالبات همشهریان تهرانی و زائرین امام حسین (ع) در سال جاری و به منظور برگزاری با شکوه ایام اربعین حسینی و ارائه خدمات مطلوب و مناسب و کمک به ایجاد پایگاه های مورد نیاز به شهرداری تهران اجزاه داده می شود ضمن جذب کمک های مردمی و خیرین و همچنین از محل اعتبار در اختیار شهرداری تهران تا سقف مبلغ ۵۰ میلیارد ریال نسبت به تامین نیازهای فوق اقدام و گزارش آن را ظرف مدت سه ماه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.

دبیر در ادامه تبصره های این ماده را نیز قرائت کرد و افزود: تشکیل ستاد اربعین با حضور معاونین ، شهرداران و واحد های ذی ربط و نیز تعیین دو نفر از اعضای شورای شهر به انتخاب شورا و به عنوان ناظر در ستاد مذگکور تبصره های این ماده خواهد بود.

دبیر همچنین تاکید کرد بر اساس تبصره این ماده واحده هر نوع هزینه کرد توسط شهرداری های مناطق تخلف است و هزینه باید از طریق تصمیمات ستاد صورت پذیرد.

در ادامه جلسه موافقین و مخالفین به بیان اظهارات خود پرداختند.

عبدالحسین مختاباد گفت: ما کمکی که به این مراسم می کنیم با بازخورد مناسبی روبرو نشده است . امروزه شرکت ها و پیمانکارانی هستند که ۶ ماه می شود که مطالبات خود را دریافت نکرده اند و از شهرداری طلبکارند و این در حالی است که تزریق یکی دو میلیارد تومان تاثیر زیادی در زندگی کارگران این شرکت ها دارد.

وی ادامه داد اگر هم قصد کمک داریم باید گزارش حسابرسی دقیقی از هزینه کرد، مبالغ تخصیص یافته به شورا ارائه شود چرا که این پول بیت المال است.

وی تاکید کرد گزارشی از هزینه کرد سال گذشته برای این مراسم ارائه نشده است.

مجتبی شاکری در ادامه گفت: تجمع زائران ابا عبدالله در مراسم اربعین یک حادثه ی بی نظیر در تمام کره زمین است و هیچ جا را نمی توان سراغ داشت که این جمعیت در راستای یک موضوع خاص دور هم جمع شوند.

وی ادامه داد : من با موضوع آقای مختاباد موافقم که باید گزارش هزینه کرد ها ارائه شود ولی این را هم در نظر بگیرید که مبلغ ۵ میلیارد تومان مبلغ بسیار ناچیزی است برای این مراسم در حالی که اثار و تبعات مراسم اربعین صدها برابر اثر گذاری بیشتری از برنامه هایی دارد که بعضا در بوستان هایمان برپا می کنیم.

محسن سرخو نیز گفت : در شهر های کربلا و نجف زیرساخت های مدیریت شهری بسیار ضعیف است که نمونه بارز آن را می توان در جمع آوری زباله دید. اگر قرار به هزینه کرد باشد به نظر من بهترین راه مصرف آن کمک به همین موضوع است نه انکه بی حساب و کتاب هزینه کنیم.

* گزارش اربعین سال قبل در صحن شورا ارائه شود

وی ادامه داد: من هم موافقم که باید گزارش سال قبل در صحن شورا ارائه شود چرا که آمار و اطلاعات موجب برنامه ریزی بهتر برای سال های آتی خواهد بود . این را هم بگویم افتخار ما است که بتوانیم در راه سالار شهیدان قدمی برداریم اما با حساب و کتاب.

حجت الاسلام ناصحی نیز گفت : به نظر من بهتر است که شهرداری در سال های آتی لایحه ای در این زمینه ارائه کند تا این بودجه شکل قانونی تری به خود گیرد.

در ادامه جلسه ناصر امانی معاون برنامه ریزی ، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: در وهله اول باید بگویم ما جدولی در خصوص هزینه کرد ۵ میلیارد سال قبل ارائه کردیم که این جدول موجود است.

وی ادامه داد: موضوعی که باید مد نظر قرار گیرد این است که در این مراسم این شهرداری تهران است که محور خدمات رسانی می باشد و به نوعی سردمدار این تحرکات و خدمات رسانی ها شهرداری تهران است.

امانی افزود: برای نمونه شهرداری منطقه ۵ در سال قبل در مرض مهران خدمات به زائران را برعهده داشته که طبق آمارهای ارائه شده تنها در یک فقره از خدمات حدود ۷۰ هزار نفر وزیت درمانی در مرز صورت پذیرفته است. از اینرو باید گفت تمام اقدامات حول محور شهرداری تهران می گذرد و دیگران به ما کمک می کنند.

در ادامه جلسه هادی ساعی و اسماعیل دوستی نیز پیشنهاداتی را ارائه دادند که بر طبق آن مقرر شد گزارش های عملکرد هزینه ای شهرداری تهران در این زمینه به شورا ارائه شود و تاکید داشتند بیشتر هزینه ها در داخل کشور و در مرز ها صورت پذیرد.

در ادامه جلسه این طرح به رای گذاشته شد و با اکثریت ارا به تصویب رسید. در این جلسه همچنین محسن پیر هادی و رحمت الله حافظی به عنوان ناظران بر حسن اجرای مصوبه از سوی اعضای شورا انتخاب شدند.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر تهران به موضوع رسیدگی به اعتراض فرمانداری در خصوص مصوبه "الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیاتی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت" پرداختند که در نهایت جوابیه شورای شهر تهران پس از بررسی به تصویب رسید.

عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این جوابیه ، تصریح کرد: تاکید فرمانداری بر این است که برای جلوگیری از موازی کاری در انجام ماموریت ها، انجام این مصوبه مشروط به هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران و عضویت این بنیاد به عنوان متولی اصلی موضوع باشد.

وی اعلام کرد: بر همین اساس همکاری و مشارکت با بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاههای اجرایی برای ایجاد هم افزایی در این موضوع به مصوبه اضافه شده است.

دیگر دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران برگزاری مجمع عمومی عادی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به صورت فوق العاده با موضوع انتخاب بازرس قانونی، علی البدل و حسابرس شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۴ بود که با تصویب اعضای شورای این مجمع تشکیل شد و پس از اعلام نظر و بررسی اعضا در این خصوص فرد پیشنهاد شده برای تصدی این پست مورد تائید مجمع قرار نگرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شهرداری مهران ده هزارتومان عوارض خروج رو نگیره بزرگترین خدمت رو کرده است.