پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کشف ۲ گور دسته جمعی دیگر در سنجار

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 455708
به دنبال آزادسازی شهر سنجار در عراق توسط نیروهای پیشمرگه، ۲ گور دسته جمعی دیگر در نقاط مختلف این شهر کشف شد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از اسپوتنیک خبر داد، به دنبال آزادسازی شهر سنجار در عراق توسط نیروهای پیشمرگه، ۲ گور دسته جمعی دیگر در نقاط مختلف این شهر کشف شد.

پیش از این مقامات کرد از کشف یک گور دسته جمعی که ۸۰ زن ایزدی در آن مدفون شده بود خبر داده بودند.

براساس گزارش شبکه الجزیره و به گفته نیروهای کرد عراقی، گور دسته جمعی جدید در شرق شهر سنجار کشف شده است که ۷۶ جسد از جمله اجساد زنان جوان در آن دفن شده است.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، یک گور دسته جمعی دیگر که ۶۰ زن، مرد و کودک ایزدی در آن یکجا دفن شده است در غرب شهر سنجار پیدا شده است.

روز جمعه نیروهای پیشمرگه با کمک نیروی هوایی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در دومین روز عملیات آزادسازی سنجار موفق شدند، کنترل کامل این منطقه را به دست گیرند.

سنجار -یا شنگال- شهری از استان نینوا در شمال غرب عراق و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب موصل (مقر داعش در عراق) است که داعش در مرداد ۱۳۹۳ (آگوست ۲۰۱۴) آن را اشغال کرد.

نیروهای پیشمرگه،عملیات ویژه آزادسازی سنجار واقع در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب موصل را از صبح روز پنجشنبه گذشته از سه محور آغاز کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *