کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۹۰ درصد کشته شدگان رانندگی کم درآمدند

24 آبان 1394 ساعت 16:52

ربیعی گفت: براساس آمار به دست آمده ۹۰ درصد کشته‌شدگان و آسیب دیدگان از اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه بوده که ۲۵ درصد آنها را نیز موتورسواران شامل می‌شوند و در نهایت ۶۰ درصد از آنها نیز در حین بروز حوادث جان خود را از دست می‌دهند.


به گزارش جهان به نقل از میزان، علی ربیعی،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی در ارتباط با سازمان بهزیستی به عنوان نهاد برنامه‌ریز برای معلولان و قربانیان سوانح رانندگی بیان کرد: در تلاش هستیم شرایط بهتری را برای معلولان و بیمه و رسیدگی به آنها ایجاد کرده و با برنامه‌ریزی‌های مناسب زندگی راحت‌تری را برای این قشر از جامعه بعد از فاجعه فراهم کنیم.

ربیعی در ادامه اضافه کرد: من هم به عنوان یکی از قربانیان سوانح رانندگی، فرزند ۱۵ ساله خود را در سال‌های گذشته از دست دادم. فرزندم بعد از تصادف حدود ۳ ساعت با زبان روزه کنار خیابان ماند تا جان باخت. راننده نیز از محل تصادف فرار کرد. بعد از حدود ۷ سال راننده را پیدا کردم. او یک جوان راننده مسابقات رالی بود. این اتفاق نتیجه تربیت و تفکر اشتباه از سوی نسل خودم بود.

وی افزود:من به این نتیجه رسیده‌ام که براساس آمار به دست آمده ۹۰ درصد کشته‌شدگان و آسیب دیدگان از اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه بوده که ۲۵ درصد آنها را نیز موتورسواران شامل می‌شوند و در نهایت ۶۰ درصد از آنها نیز در حین بروز حوادث جان خود را از دست می‌دهند.

ربیعی اظهار کرد: با توجه به آمار موجود استان‌های محرومی مانند کهگیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری بیشترین ارقام دارای کشته‌شدگان را به خود اختصاص می‌دهند که با توجه به آن می‌توان رابطه‌ای بین فقر و تصادفات برای آنها درنظر‌گرفت.

عضو کابینه دولت یازدهم همچنین مسائل دیگری ازجمله زیرساخت‌ها، خودرو و فرهنگ محلی مردم را از سایر موارد تأثیرگذار در بروز سوانح رانندگی برشمرد و گفت: مورد آخر و فرهنگ مردم که همان اجتماعی شدن رانندگی به شمار می‌رود از سایر موارد رابطه کمرنگ‌تری با بحث فقر خواهد داشت.
ربیعی افزود: ما مدام باید موضوع آموزش و تغییر نگرش را در حوزه راهنمایی و رانندگی در دستورکار قرار دهیم.

وی گفت: متاسفانه پرخاشگری در زندگی به رانندگی سرایت کرده به طوری که تمام ناراحتی ها را هنگام رانندگی بروز می‌دهیم.

وزیر تعاون افزود: در تلاش هستیم هزینه های خطرآفرین را در دولت افزایش دهیم.

ربیعی گفت: خوشبختانه رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی در امر راهنمایی و رانندگی به طور مشترک و مفید فعالیت می کنند و باید تلاش کنیم ضریب نفوذ پیشگیری را افزایش دهیم.

وی افزود: نکته مهم اصل هماهنگی بین دستگاهی است و نقشه خطرپذیری را نیز ترسیم کرده ایم.

ربیعی گفت: تلاشمان را افزایش خواهیم داد تا بتوانیم برای معلولان زندگی کم رنج تری را فراهم کنیم.

وی افزود: من فروتنانه می گویم به تنهایی نمی توانیم همه کارها را به سرانجام برسانیم بلکه به یک جنبش اجتماعی برای اینکه این خودآزاری ساختاری را کاهش بدهیم نیاز داریم تا بتوانیم برای رسیدن به یک زندگی سالم همدیگر را کمک کنیم.

ربیعی به وسیله نقلیه اشاره کرد و گفت: درست است که طرفدار مصرف تولیدات داخلی در این زمینه هستم آن هم به دلیل اینکه در کشورم اشتغال ایجاد شود اما این فشار داخلی به جای نخریدن خودروهای داخلی باید منجر به فشاری برای تولید خودروهای با کیفیت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص مسایل بیمه ای معلولان ناشی از حوادث راهنمایی و رانندگی افزود: به سختی در تلاش هستیم منابع خود را در این زمینه افزایش دهیم و در صورت بازشدن دستمان برای افراد حادثه دیده پوشش‌های بیمه ای بیشتری را فراهم خواهیم کرد.


کد مطلب: 455641

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/455641/۹۰-درصد-کشته-شدگان-رانندگی-کم-درآمدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com