شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

آغاز جنگل کاری ارتفاعات شمال تهران

يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 455624
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: در راستای توسعه جنگل‌کاری و اجرای طرح ملی حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی شمال تهران و شمیرانات، عملیات اجرایی جنگل‌کاری در سطح ۱۰۰۰ هکتار از ارتفاعات شمال تهران آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، علی کیان افزود: این میزان جنگل کاری با توجه به بررسی شرایط اکولوژیکی و کیفیت خاک برای حوزه یورد چشمه به مساحت ۳۰۰ هکتار و برای حوزه هزاردره (تلو) به مساحت ۷۰۰ هکتار واقع در دامنه های جنوبی البرز به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به این که درصورت تامین اعتبار این اقدامات تا فروردین ماه سال۱۳۹۵ تکمیل می شود، اظهار داشت: در اجرای عملیات جنگل کاری در این مناطق، گونه های جنگلی بومی و سازگار با محیط همچون سرو نقره ای، کاج سیاه، داغداغان، ارغوان و اقاقیا کاشته خواهند شد.

کیان جنگل کاری و توسعه فضای سبز را برای ارتفاعات مشرف به شهر تهران بسیار حائز اهمیت دانست و یادآور شد: اقدامات جنگل کاری در دامنه های جنوبی البرز که چندسالی است، در حال اجرا است علاوه بر پیشگیری از تصرفات و تخلفات به اراضی ملی، در ایجاد ارزش های زیست محیطی از جمله ترسیب کربن (کاهش گازهای گلخانه ای) ، تولید خاک، جلوگیری از فرسایش خاک، پیشگیری از جریان سیل و تولید اکسیژن نقش موثر و به سزایی را نیز ایفا می نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
این طرح بسیار بسیار خوب و برای شهری چون تهران ضروری است.
از جهان نیوز خواهش میکنم در خصوص افزایش درختکاری در تهران کار بیشتری بکنه و پیگیریهای بیشتری انجام بده.
مهدي
سلام. اي كاش از درختان پهن برگ استفاده شود. هزينه بر است ول انكار بسيار عاليست