شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

ترامپ: کری بدترین وزیر است چون ...

يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 455614
نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای ورود به رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور، کری را به علت توافق برجام، بدترین وزیر خارجه در تاریخ این کشور توصیف کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه با انتقاد از سیاست‌های رئیس جمهوری این کشور، جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده را به علت توافق برجام (برنامه جامع اقدام مشترک)، بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا توصیف کرد.

وی در اجتماع جمهوریخواهان در فلوریدا ضمن تشریح برنامه‌های انتخاباتی‌اش گفت: «آمریکا نبایستی در عراق وارد عمل می‌شد. اما وقتی وارد عمل شد، نبایستی به آن صورت از عراق خارج می‌شد. وقتی که آمریکا از عراق خارج شد بایستی روند انتقال نفت در این کشور ادامه پیدا می کرد و نه اینکه شرایطی به‌وجود بیاید که منابع نفتی این کشور هدف قرار بگیرد. ما از منابع نفتی (عراق) چیزی به دست نیاوردیم».

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش درباره مشکل مهاجران در آمریکا گفت: «مهاجران غیرقانونی باید از آمریکا خارج شوند. اگر من رئیس جمهوری شوم این کار را انجام خواهم داد. من اجازه نخواهم داد آنها به داخل آمریکا آمد و شد داشته باشند یا اینکه در زندان آنها را نگاه دارم. خیر. من آنها را بیرون خواهم راند. آنها باید بروند. باید دیوار جدی در مناطق مرزی ایجاد شود تا قاچاقچیان نتوانند از آن عبور کنند و با خودشان مواد مخدر را نیز به آمریکا بیاورند و زندگی خانواده‌ها را نابود کنند. آمریکا کشور قانون است. باید قوانین در کشور اجرا شود. مکزیک باید هزینه ساخت دیوار مرزی را بین آمریکا و مکزیک بپردازد».

وی در ادامه درباره اوضاع خاورمیانه افزود:«هیلاری کلینتون با اقداماتش سبب وقوع ماجراهایی از قبیل حمله بنغازی ( به کنسولگری آمریکا در لیبی) ، و ظهور گروه داعش شد. منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) در وضع بسیار بدی قرار دارد. جان کری بدترین وزیر امورخارجه تاریخ آمریکا بوده و حتی از هیلاری کلینتون نیز بدتر بوده است، زیرا جان کری با ایران به توافقی رسید که احتمالا یکی از بدترین معامله‌هایی است که در طول زندگی‌ام شاهد آن بوده‌ام. این بدترین معامله از هر جهت بوده است. بدترین معامله از هر نظر بوده است. ما می‌توانیم این افراد بی کفایت را بیرون برانیم».

ترامپ گفت:« ما ارتش آمریکا را بسیار قدرتمند خواهیم کرد. ما ارتش آمریکا را آنقدر قدرتمند خواهیم کرد که دیگر هیچکس به خودش اجازه ندهد برای ما دردسرساز و مشکل آفرین شود. باید به وضع نظامیان سابق کشورمان رسیدگی کنیم و به آنها توجه کنیم. با آنها در بسیاری از موارد بدتر از مهاجران غیرقانونی برخورد شده است. برخورد با مهاجران غیرقانونی، بهتر از نظامیان سابق آمریکایی بوده است. باید قانون بیمه اوباما پایان یابد و به جای آن قانون دیگری که بهتر است اعمال شود. باید برای ایجاد فرصت‌های شغلی در امریکا تلاش کرد. باید از تجربه‌های موفق گذشته استفاده کرد. گفته می‌شود رؤیای آمریکایی مرده است. اما من این رؤیای آمریکایی را بار دیگر زنده خواهم کرد و حتی سبب خواهم شد این رؤیا بزرگتر شود. ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم چهار سال دیگر از بی‌کفایتی دولتی در کشور ادامه پیدا کند. آمریکا بار دیگر بزرگ خواهد شد. ما چین را مغلوب خواهیم کرد. تجارت ما با چین در شرایط موازنه تجاری منفی قرار دارد. امسال این رقم به حدود پانصد و پنج میلیارد دلار می‌رسد. آیا این رقم باور کردنی است؟ موازنه تجاری منفی ما با ژاپن، هفتاد میلیارد دلار است. این رقم درباره مکزیک، چهل و پنج میلیارد دلار است و روز به روز افزایش می‌یابد. باید آمریکا را بهتر از هر زمان دیگری در گذشته بسازیم. ما برنده خواهیم شد. شما مردم آمریکا به رئیس جمهور خودتان افتخار خواهیم کرد. ما در عرصه تجاری برنده خواهیم بود. ما در عرصه نظامی نیز پیروز خواهیم بود. ما برنده خواهیم شد. ما مدتها است که دیگر به پیروزی نرسیده ایم. ما باید به پیروزی های زیادی دست پیدا کنیم و سبب شویم شما به کشورتان بسیار بسیار افتخار کنید».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
شما هم مثل قبلی ها نمیتوتنید هیچ غلطی بکنید