جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

واکنش نامزد جنجالی آمریکا به حوادث پاریس

يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 455523
نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تلفات حملات تروریستی پاریس را ناشی از عدم وجود قانون حمل اسلحه در فرانسه دانست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نامزد پیشرو حزب جمهوری‌خواه ‌آمریکا که برای پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور تلاش می‌کند، در سخنرانی اخیر خود در ایالت تگزاس، در دفاع از قانون حمل سلاح در ایالات متحده، یکی از دلایل بالابودن آمار تلفات حملات تروریستی پاریس را عدم وجود چنین قانونی در فرانسه دانست.

به نوشته وبگاه روزنامه هیل، «دونالد ترامپ» در سخنرانی امروز (شنبه) در شهر «بومانت» شهرستان جفرسون در ایالت تگزاس، گفت: «اگر قربانیان حمله تروریستی پاریس، اجازه حمل اسلحه داشتند شانس بهتری نصیب آنان می‌شد.»

این مجری سابق تلویزیون و سرمایه‌گذار فعلی صنعت ساختمان آمریکا در ادامه اضافه کرد: «به پاریس نگاه کنید؛ در کشوری که از سخت‌ترین قوانین حمل سلاح در سراسر جهان برخوردار است، هیچ‌کس اجازه داشتن اسلحه را ندارد به جز تبهکاران. در نتیجه، همان چیزی اتفاق می افتد که شاهد آن بودیم؛ تیراندازی افراد مسلح به مردم، یکی پس از دیگری. این چیزی است که شما باید طلب کنید. اگر پاریسی‌ها اجازه حمل سلاح را داشتند، هم‌اکنون با شرایط دیگری روبرو بودند.»

ترامپ در خاتمه، ضمن دیوانه‌وار خواندن طرح دولت اوباما مبنی بر پذیرش حدود ۲۵۰ هزار تن از پناهجویان اهل سوریه، خواستار بمباران چاه‌های نفت منطقه غرب آسیا بعنوان منبع درآمد گروه تروریستی داعش شد.

شب گذشته در ساعات شامگاه زمستان فرانسه، مجموعه‌ حملات تروریستی در مناطق یکم، دهم و یازدهم پاریس، در نزدیکی ورزشگاه «استاد دو فرانس» شمال این شهر، منجر به کشته‌شدن دستکم ۱۲۹ نفر و جراحت ۳۵۲ تن شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این آدم رسما دیوانس