سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

نشانه‌های "هضم خوب" در معده چیست؟

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 455383
یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: علامت هضم خوب این است که فرد تا ۱،۵ پس از صرف غذا (غذای معتدل نه خیلی سنگین و نه غذای خیلی سبک) در ناحیه زیر جناغ سینه احساس نکند بلکه احساس سبکی و راحتی داشته باشد, در غیر این صورت هضم مختل است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حمیدالله افراسیابیان درباره تغییرات مزاجی اظهار داشت: مزاج‌ها تحت تاثیر عوامل مختلف تغییر می‌کند.

به گفته وی بسیاری از خصوصیات مزاجی تحت تاثیر محیط, تربیت, تغذیه, داروها, حاملگی, شیردهی, زایمان, مسائل فرهنگی, شغل و وضعیت روحی و عوامل متعدد دیگر تغییر می‌کند.

این دستیار تخصصی طب سنتی افزود: امر تشخیص مزاج امری پیچیده و بسیار دقیق است و بسیاری از عوامل درونی و بیرونی در تغییر مزاج بسیار تاثیرگذار است. بهترین زمان برای تشخیص مزاج یک فرد سن ۳۵ سالگی است.

افراسیابیان ادامه داد: در تشخیص مزاج یک فرد یبوست بسیار نقش مهمی دارد چرا که در مزاج‌های خشک یبوست گوارشی بیشتر دیده می‌شود و تعریف یبوست از دیدگاه طب سنتی و طب سنتی متفاوت است.

* دفع طبیعی باید یک ساعت بعد از هر وعده غذایی باشد

وی اضافه کرد: دفع طبیعی باید یک ساعت بعد از هر وعده غذایی باشد و قوام مدفوع نه خیلی شل و نه خیلی زیاد سفت باشد. در غیر این صورت فرد دچار یبوست است.

* در افرادی که معده‌های سرد و مرطوب دارند, هضم غذا به خوبی صورت نمی‌پذیرد

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران بیان کرد: هضم غذا نیز ملاک بسیار خوب در تشخیص مزاجی است چرا که افرادی که معده‌های سرد و مرطوب دارند, هضم غذا به خوبی صورت نمی‌پذیرد.

افراسیابیان افزود: علامت هضم خوب این است که فرد تا ۱،۵ ساعت پس از صرف غذا (غذای معتدل نه خیلی سنگین و نه غذای خیلی سبک) در ناحیه زیر جناغ سینه احساس سبکی و راحتی داشته باشد, در غیر این صورت هضم مختل است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *