جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

جریانی علیه ژنرال پرسپولیس

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 455377
جریانی علیه کریم باقری یکی از محبوب‌ترین بازیکنان دو دهه اخیر فوتبال ایران در باشگاه پرسپولیس به راه افتاده بود تا شاید این چهره جذاب را از باشگاه سرخ‌های پایتخت دور کند اما باقری مثل یک ژنرال، مثل همان هافبک همه‌کاره در میدان مقابل این جریان ایستاد و عواملش را به مسلخ کشید.
به گزارش جهان، روزنامه خبر ورزشی  نوشت: داستان كريم باقري با ساير پرسپوليسي‌ها كاملاً متفاوت است. او طوري زندگي كرده تا كسي نتواند ايرادي از كارهايش بگيرد. نه دلالي كرد، نه دلال داشت، نه حرمت ديگران را شكست، نه بازيكن ضعيفي بود و نه در پي تقابل با پرسپوليسي‌ها رفت. او هميشه يك ژنرال براي پرسپوليس بود و هرگز از اسب غرورش پايين نيامد اما يك جريان عجيب نزديك بود با آبروي آقاكريم در باشگاه بازي كند. ماجرا از ايجاد تغييرات در كادرفني فصل قبل آغاز شد. وقتي حميد درخشان به خاطر نتايج بسيار ضعيفي كه به ‌دست آورد از سوي محمدحسين نژادفلاح و با كمك‌هاي مالي حسين هدايتي از نيمكت پرسپوليس كنار زده شد، برانكو ايوانكوويچ خودش را به تهران رساند و هدايت سرخ‌ها را در ‌دست گرفت. برانكو از بين تمام پيشكسوتان باشگاه پرسپوليس دست گذاشت روي كريم باقري تا او را در كنار خود داشته باشد. آقاكريم براي دومين بار مربي پرسپوليس شد. او در فصل سيزدهم نيز دستيار علي دايي بود اما دايي رفتار جالبي با كريم نداشت تا باقري، خانه‌نشيني را به دستياري رفيق قديمي‌اش ترجيح بدهد.
 
اما اوضاع براي برانكو كاملاً متفاوت بود. برانكو اعتقاد داشت كسي مثل كريم باقري به خاطر تجربيات و افتخاراتي كه دارد، به خاطر مدل رفتار و فاصله كم سني با بازيكنان مي‌تواند به خوبي از پس اداره تيم برآيد. همين‌طور هم شد، كريم توانست بالاخره حكم اخراج پرحاشيه‌ترين بازيكن فصل قبل يعني پيام صادقيان را امضا كرده و اين بازيكن را كنار بزند. آن هم به خاطر رفتارهايي كه در روز بازي برگشت با سايپا داشت. اولين رفتار حرفه‌اي باقري با بازيكنان، به دل برانكو نشست تا سرمربي كروات پرسپوليس براي فصل پانزدهم نيز فقط روي كريم نظر مساعد داشته باشد. رفاقت مرد كروات با باقري از زمان حضور در تيم‌ملي شروع شده بود و قرار شد ادامه پيدا كند.
 
باقري نه تنها براي اين كار عازم باشگاه نشد بلكه حتي پرسپوليسي‌ها را در سفر به اردوي تداركاتي تركيه نيز همراهي نكرد. دليل غيبت‌هاي او در يك مصاحبه مطبوعاتي بيان شد: «من از باشگاه پرسپوليس بابت فصل قبل و همين‌طور فصل سيزدهم مبلغ قابل توجهي را طلب دارم. البته با مسئولان باشگاه در مورد دريافت مطالباتم صحبت كردم اما آنها فقط بلدند شعار بدهند.» و اين اولين سكانس از درگيري‌هاي بين او و طاهري بود. طاهري كه از اين ماجرا شوكه شده بود، سعي كرد آرامش خود را حفظ كند و با استفاده از اهرم‌هاي ديگر به خصوص شخص برانكو، كريم را پاي قرارداد كشاند. باقري قراردادش را ثبت كرد اما «گفته مي‌شود» چون مدرك مربيگري A آسيا نداشت از سوي باشگاه، كارت مربيگري برايش صادر نشد. در واقع باقري با كارت ديگري روي نيمكت و در كنار برانكو مي‌نشيند!
 
دومين جريان، در روز اعتصاب پرسپوليسي‌ها رقم خورد. وقتي كريم باقري به طرفيت از بازيكنان، مصاحبه تندي عليه طاهري انجام داد و مستقيماً گفت: «آقاي سرپرست باشگاه! اگر نمي‌تواني پول بياوري، استعفا بده و برو تا شايد‌ فرد ديگري بيايد و بتواند اين كار را انجام بدهد.» اين مصاحبه تند البته تا ۵، ۶ روز با همين ادبيات ادامه يافت تا بالاخره طاهري واكنش نشان داده و بگويد: «من با حكم كريم باقري به باشگاه نيامدم كه با انتقادات او از پرسپوليس بروم.» آن زمان قرار شد باقري به كميته انضباطي باشگاه معرفي شود اما واكنش سريع هواداران و افزايش انتقادات از طاهري باعث شد سرپرست باشگاه از احضار باقري به كميته انضباطي پرسپوليس در آن مقطع منصرف شود. بازيكنان نيز به شدت از آقاكريم حمايت كردند و گفتند اگر كريم برود، اعتصاب ادامه مي‌يابد. البته اين پايان كار نبود. مسئولان باشگاه بالاخره كار خود را كليد زدند و به فاصله دو روز مانده به دربي و در شرايطي كه رسانه‌ها كاملاً از اوضاع داخلي باشگاه بي‌خبر بودند و سرگرم نشر اخبار درخصوص دربي ۸۱ پايتخت شدند، باقري با تماسي شبانه به كميته انضباطي باشگاه دعوت شد. او بدون هيچ نگراني به دفتر طاهري رفت و پاسخگوي مسائل و اختلافات اخير شد. ژنرال پرسپوليسي‌ها براي هر حرفي كه به زبان آورده بود، دلايل خود را داشت و طاهري كه در نهايت فهميد حق با باقري است، مسائل ديگري را پيش كشيد. از جمله اينكه: «چرا شما پيراهن اسپانسر را به تن نمي‌كنيد؟» كه شنيديم باقري جواب داده: «شايد شما از قانون بي‌اطلاع باشيد اما من مربي هستم و مي‌توانم به صورت شخصي با هر اسپانسري كه دلم خواست، قرارداد داشته باشم.»
 
باقري البته مسئله ديگري را نيز مطرح كرد و از مديريت باشگاه خواست در مورد اينكه چرا به همه بازيكنان و اعضاي تيم پس از عقد قرارداد با اسپانسر، مبلغي پرداخت مي‌شود اما حساب او شارژ نمي‌شود توضيح دهند كه طاهري غيرمستقيم به اين موضوع اشاره كرد كه به خاطر مصاحبه‌هاي تند كريم باقري، اين اتفاق افتاده است. به ‌هر ‌حال طاهري ديگر هيچ بهانه‌ای براي انتقاد از باقري نداشت و مجبور شد جلسه را به اتمام برساند. با اين اتفاق، جرياناتي كه عليه باقري وجود داشت «فعلاً» خنثي شد اما مهم اين بود كه باقري بار ديگر و از يك ماجراي بزرگ ديگر، سربلند بيرون آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *