جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

تلگرام نباید رها شود

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 455362
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در باره فعالیت تلگرام گفت:ما موافق رها بودن هیچ رسانه ای نیستیم و شبکه های اجتماعی نیز نباید به این شکل باقی بمانند زیرا در این شبکه ها فریب اقتصادی و فریب فرهنگی انجام می شود.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، مسعود بصیری روز شنبه در حاشیه هشتمین همایش مسئولان بسیج رسانه کشور در مشهد افزود: باید شبکه ملی داخلی راه اندازی شود تا بسیاری از مشکلات موجود حل شود.

وی با اشاره به عضویت شش هزار نفر از سراسر کشور سازمان بسیج رسانه نیز گفت : این سازمان باید فعالیتهای خود را در حوزه افزایش سواد رسانه ای بین خانواده ها افزایش دهد که در این زمینه برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: هم اکنون ۱۱۴ کانال ماهواره ای فارسی زبان و ۲۷۰ شبکه غیر فارسی در حال فعالیت، برنامه ریزی و تولید محتوا علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی اظهار کرد: کشورهای غربی در اوج تحریم ها شبکه های ماهواره ای را برای جمهوری اسلامی ایران تحریم نکردند اما سنگین ترین فشارهای اقتصادی را وارد کردند.

بصیری با بیان اینکه در شبکه های مجازی حقیقت و دروغ گاهی با یکدیگر مخلوط می شوند افزود: بسیاری از تجمعاتی که در شهرهای مختلف شکل می گیرد در شبکه های مجازی مدیریت می شود و این موضوع بسیار حساس است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور اظهار کرد: در غرب هر فرد نمی تواند هر حرفی را در شبکه های مجازی بزند و قانون حاکم بوده و نظارت های لازم را انجام می دهد اما در ایران نظارت های لازم در حوزه شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

وی به تشکیل صندوق قرض الحسنه برای اعضای این سازمان اشاره کرد و گفت: این صندوق وام هایی را در اختیار خبرنگاران قرار می دهد که با آن بتوانند کالای ایرانی خریداری کنند.

هشتمین همایش مسئولان بسیج رسانه کشور که از دیروز در مشهد آغاز شده است تا فردا (یکشنبه) ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *