شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

دولت طرح حمایت از خبرنگاران را رد کرد

جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 455246
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکل خبرنگاران و اهالی فرهنگ و هنر طرحی تنظیم کرده بودیم که تمام مشکلات معیشتی آنها در آن طرح دیده شده بود که دولت آن را به سبب داشتن بار مالی نپذیرفت.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه هیچ یک از دولت‌ها در طول مدت پس از انقلاب لایحه فرهنگی به مجلس نداده‌اند اظهار کرد: کشورهای موفق در حوزه فرهنگ و هنر ۱۱ الی ۱۲ درصد از بودجه خود را به ترویج اصول فرهنگی و هنری کشور خود اختصاص می‌دهند.

وی در ادامه افزود: جای تأسف دارد که در کشور ما با این سابقه درخشان و طولانی در حوزه فرهنگ و هنر فقط ۳ درصد که به لحاظ ریالی مبلغ ناچیزی از بودجه کشور بوده به حوزه فرهنگ و هنر تخصیص داده شده است و چقدر از همین ۳ درصد بابت ترویج فرهنگ غنی اسلامی ایرانی هزینه می‌شود جای بررسی و تامل دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در حضور اهالی فرهنگ و هنر تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی‌های خود کلید واژه‌هایی مانند ناتو فرهنگی و تهاجم فرهنگی را عنوان کرده‌اند و از دغدغه‌های خود در حوزه فرهنگ و هنر گفته‌اند.

وی با طرح این سئوال که چقدر اقدام سازنده، مفید و ریشه‌ای در حوزه فرهنگی و هنر انجام شده است بیان کرد: این اقدام سازنده باید از سوی دولت و مجلس صورت بگیرد و به حل ریشه‌ای مشکلات فرهنگی و بررسی آنها تا رسیدن به راه حل مناسب و جامعی در این حوزه به دست آید.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه مطبوعات و رسانه افزود: در حوزه مطبوعات و رسانه هم مشکلات بسیاری داریم برای مثال بیمه خبرنگاران و یا حقوق خبرنگاران که کمتر از حقوق یک کارگر ساده است؛ که این مسئله مایه تأسف است اما همه آن‌ها با یک اقدام مشترک و جامع قابل حل است.

حسینی در ادامه افزود: برای حل مشکل خبرنگاران و اهالی فرهنگ و هنر طرحی تنظیم کرده بودیم که تمام مشکلات معیشتی آنها در آن طرح دیده شده بود که دولت آن را به سبب داشتن بار مالی نپذیرفت و شورای نگهبان هم برای کاهش بار مالی از دوش دولت اقدام به رد این طرح کرد.

وی در پایان تصریح کرد: در طرحی که جمعی از کمیسیون‌های مجلس آماده کرده بودند برای حمایت از اصحاب فرهنگ هنر از جمله خبرنگاران، حل مشکل معیشتی و بیمه خبرنگاران در آن دیده شده بود که مورد مخالفت دولت قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تفاوت حرف و عمل دولت تدبیر از زمین است تا آسمان.