جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

پیروزی تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان

پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 455131
تیم ملی فوتبال ایران موفق شد ترکمنستان را در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه از پیش رو بردارد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در رقابت‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، از گروه D به مصاف یکدیگر رفتند. این دیدار از ساعت 15 در ورزشگاه آزادی آغاز شد تا تکلیف مدعیان صعود از این گروه بیش از پیش مشخص شود. در نهایت تیم ملی این دیدار را با نتیجه 3 بر یک به سود خود به پایان برد. مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید عزت‌اللهی و اشکان دژآگه (از روی نقطه پنالتی) به ثمر رساندند.
 
نیمه نخست:
 
در دقیقه 4 روی غفلت مدافعان ترکمنستان توپ در محوطه جریمه به وحید امیری رسید اما ضربه سر او با اصابت به مدافع حریف به بیرون رفت.
 
در دقیقه 6 بازی روی ارسالی که اشکان دژآگه از سمت چپ دروازه ترکمنستان فرستاده بود، مرتضی پورعلی‌گنجی توپ را وارد دروازه حریف کرد تا ایرانی‌ها خیلی سریع از حریف پیش بیفتند.
 
در دقیقه 10 توپ در محوطه جریمه به اشکان دژآگه رسید و او ضربه خود را به صورت چکشی به وسط دروازه ترکمنستان کوبید که گلر حریف به خوبی این توپ را به کرنر فرستاد.
 
در دقیقه 14 احسان حاج‌صفی از سمت چپ زمین ترکمنستان ضربه کاشته‌ای را ارسال کرد که توپ مستقیما به سوینف شورات رسید و او با یک دفع نامطمئن توپ را از مقابل دروازه ترکمنستان دور کرد.
 
در دقیقه 20 کار ترکیبی بازیکنان ایران در حالی که می‌رفت روی دروازه ترکمنستان خطرساز شود با ضربه نه چندان خوب دژآگه از بین رفت.
 
در دقیقه 25 باز هم اشکان دژآگه کرنری را به سمت دروازه ترکمنستان فرستاد اما این بار پورعلی‌گنجی نتوانست دروازه حریف را باز کند و این توپ هم از دروازه ترکمنستان دور شد.
 
در دقیقه 30 بازیکنان ترکمنستان بر روی ضربه کاشته‌ای که از سمت راست دروازه ایران به دست آورده بودند توانستند نخستین موقعیت گل خود را به دست بیاورند که حقیقی و مدافعان ایران به خوبی این توپ را دفع کردند.
 
در دقیقه 40 باز هم بازیکنان ایران کار ترکیبی را از سمت چپ دروازه ترکمنستان انجام دادند و این بار سانتر رامین رضاییان را کاوه رضایی با ضربه سر زد که با اختلاف اندکی از کنار دیرک عمودی دروازه ترکمنستان به بیرون رفت.
 
نیمه دوم
 
در 45 دوم این دیدار وحید امیری جای خود را به علیرضا جهانبخشی داد که به تازگی از بند مصدومیت رها شده است و پس از حدود 6 ماه پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن می‌کرد.
 
در دقیقه 50 کاوه رضایی می‌توانست موقعیت مناسبی را با پاسی که در عمق برای او ارسال شده بود، ایجاد کند که با تکل خشن مدافع ترکمنستان توپ به کرنر رفت تا از یک موقعیت بسیار خطرناک برای تیم ملی فوتبال ایران جلوگیری کند.
 
در دقیقه 55 اشکان دژآگه از سمت راست محوطه جریمه تیم ملی فوتبال ترکمنستان ضربه زمینی و دقیقی را راهی دروازه این تیم کرد که توپ با اصابت به دیرک به گل تبدیل نشد.
 
در دقیقه 57 مهدی ترابی در حالی که در مقابل دروازه خالی قرار گرفته بود با پای چپ توپ را در کمال ناباوری به بیرون زد تا آه از نهاد تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی به هوا برخیزد.
 
در دقیقه 61 ترکمنستانی‌ها از روی یک ضربه ایستگاهی صاحب یک کرنر شدند. کرنری که با کاتی زیبا به درون محوطه جریمه ارسال شد تا با اشتباه محرز علیرضا حقیقی، ساپارف مکان توپ را به گل تبدیل کند.
 
در دقیقه 64 در حالی که زمان زیادی از خوشحالی بازیکنان ترکمنستانی و اعضای کادر فنی این تیم نگذشته بود، سعید عزت‌اللهی کام تیم حریف را تلخ کرد. او از روی محوطه جریمه صاحب توپ شده بود، و آن را به زیبایی هرچه تمامتر به گوشه سمت راست دروازه فرستاد تا ایران همچنان با یک گل از حریف خود پیش بیفتد.
 
در دقیقه 70 با ارسال زیبای اشکان دژآگه، علیرضا جهانبخش صاحب یک موقعیت مناسب شد که ضربه سر او از سوی دروازه‌بان حریف به کرنر رفت.
 
در دقیقه 72 احسان حاج‌صفی کرنر را به سمت دروازه ارسال کرد که عزت‌الله پورقاز باز هم ضربه سرش را به سمت چارچوب فرستاد اما با اختلاف کمی از کنار دیرک دروازه به بیرون رفت.
 
در دقیقه 74 رضا قوچان‌نژاد که تازه از بند مصدومیت رها شده، به زمین بازی آمد.
 
در دقیقه 79 کمال‌الدین کامیابی نیا به جای سعید عزت‌اللهی زننده گل دوم تیم ملی فوتبال ایران به بازی آمد.
 
در دقیقه 80 رضا قوچان نژاد در محوطه جریمه صاحب یک موقعیت تک به تک شد. او که ضربه خود را با اندکی تاخیر به سمت دروازه ترکمنستانی‌ها فرستاد، با خطای مدافع تیم حریف سرنگون شد تا داور پنالتی را به سود ایران بگیرد. اشکان دژآگه در دقیقه 82 ضربه پنالتی را به سمت راست دروازه فرستاد تا ایران گل سوم خود را نیز به ثمر برساند.
 
در نهایت تیم ملی با برد 3 برد ترکمنستان به لطف تفاضل گل بهترش صدرنشین گروه شد و راهی امارات شد تا از آنجا به سوی گوآم پرواز کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *