پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تکذیب دو شایعه درباره بابک زنجانی

چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 455003
وکیل مدافع بابک زنجانی اخباره منتشر در سایت‌ها و فضای مجازی در خصوص بازداشت خواهر موکلش و تصویر خانه مجللی که گفته می‌شود منزل بابک زنجانی را تکذیب کرد.
به گزارش جهان، رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره اخبار منتشر شده در برخی سایت‌ها و فضای مجازی مبنی بر باداشت خواهر بابک زنجانی گفت: این موضوع کذب محض است و مانند بسیاری از حواشی مطرح شده در خصوص موکل، هیچ اثری از واقعیت ندارد و هیچ بازداشتی صورت نگرفته است.

وکیل مدافع بابک زنجانی همچنین تصویر خانه مجللی که در فضای مجازی منتشر شده و آن را منتسب به بابک زنجانی کرده‌اند گفت: تصویری از یک خانه مجلل، منتشر و گفته بودند که این خانه منتسب به بابک زنجانی است که به هیچ وجه صحت ندارد. متاسفانه برخی افراد در شرایط کنونی که شرایط اقتصادی مردم زیاد خوب نیست، اینگونه مسائل را مطرح می‌کنند تا افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند.

کوهپایه‌زاده ادامه داد: متاسفانه جو سنگین سیاسی و هیاهوهای رسانه‌ای خاص، کار را برای موکل و من، پیچیده و دشوار کرده است و فقط به این امیدواریم که قوه‌قضائیه مستقل است. آنچه ما را امیدوار می‌کند، استقلال دستگاه قضایی از سایر نهادهای قدرت و حتی استقلال از افکار عمومی است زیرا گاهی اوقات افکار عمومی به خاطر عدم دسترسی به پرونده و نداشتن اطلاعات کافی، دچار التهاب‌های زودگذر می‌شود و اگر قرار باشد قوه‌قضائیه بر اساس این التهاب‌های زودگذر تصمیم بگیرد، کاری از پیش نمی‌رود.

وکیل مدافع بابک زنجانی یادآور شد: قمست‌عمدهی از دفاعیات موکل که افزون بر ۱۰۰ صفحه است، هنوز باقی مانده ضمن اینکه وکیل شرکت HK امروز شکایتی را مطرح کرد و قطعاً پاسخ به این مسایل به دفاعیات موکل اضافه می‌شود.

وی در ادامه افزود: در جلسه امروز، آقای صادقی خود را وکیل شرکت HK و شرکت نفت معرفی کرد در حالی که وی صرفا وکیل شرکت HK است و وکیل شرکت نفت نیست و تا این لحظه اطمینان دارم که آقای صادقی به از شرکت نفت، اعلام وکالت نکرده است. ضمن اینکه طبق قانون، هر فردی بیشتر از سه وکیل نمی‌تواند داشته باشد و مسئله‌ای که امروز آقای صادقی عنوان کرد از لحاظ قانون آئین دادرسی کیفری ایراد دارد.

هشتمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی، امروز (چهارشنبه) در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد که این جلسه به قرائت شکایت شرکت HK از متهمان پرونده اختصاص داشت. زمان برگزاری جلسه بعدی متعاقباً از سوی دادگاه اعلام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *