جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دیدار وزیر ارتباطات با وزیر انرژی روسیه

چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 454982
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزیر انرژی روسیه دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر محمود واعظی، رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در راس هیاتی از مقامات دولتی و بخش خصوصی، به منظور برگزاری دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه وارد مسکو شد و در بدو ورود با الکساندر نواک وزیر انرژی و رئیس طرف روسی کمیسیون مشترک، ملاقات و مذاکره کرد.

در این ملاقات که جمعی از مسئولین ارشد دو کشور حضور داشتند، طرفین ضمن بررسی زمینه های توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری دوطرف، درباره راه های توسعه همکاریها، بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار واعظی استفاده از ظرفیت های وسیع موجود بین دو کشور را ضروری خواند و ادامه داد:‌ اراده قاطع روسای جمهوری دو کشور برای رفع موانع موجود و پیشبرد هر چه بیشتر همکاریها ستودنی است.

وی به نتایج سفر اخیر وزیر انرژی روسیه و مذاکرات وی با مقامات جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: لازم است تفاهم های انجام شده تا دستیابی به نتایج موردنظر پیگیری شود.

نواک وزیر انرژی روسیه نیز بر اراده استوار دولت روسیه برای توسعه همکاریها تاکید کرد و گفت: کشورش همکاری با ایران را در اولویت سیاست خارجی خود قرار داده و مقامات عالی رتبه روسیه نیز،‌ همواره بر این موضوع تاکید دارند.

قرار است طی اجلاس سه روزه کمیسیون مشترک اقتصادی، مهمترین حوزه های همکاری دو کشور بررسی و توافقات لازم صورت گیرد.

همچنین واعظی در حاشیه نشست کمیسیون مشترک با مقامات بلند پایه از جمله معاون اول نخست وزیر، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر کشاورزی و... ملاقات می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *