جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

امیرعبدالهیان و بوگدانوف‌درمسکودیدارکردند

چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 454859
بوگدانوف که نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه نیز هست، اما با هیئتی از معارضین سوری نیز دیدار کرده است.
به گزارش جهان، معاونین وزرای خارجه ایران و روسیه امروز ضمن دیدار در مسکو در مورد اوضاع سوریه و روند گفت‌وگوها برای حل این بحران، صحبت کردند.

به گزارش فارس، حسن امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه با میخائیل بوگدانوف همتای روس خود دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری ریانووستی، طرفین در این دیدار که در مسکو انجام گرفت در مورد بحران سوریه گفت‌وگو کرده‌اند.

بوگدانوف که نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه نیز هست، اما با هیئتی از معارضین سوری نیز دیدار کرده است.

همزمان وزارت خارجه روسیه اعلام کرد سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تلفنی با فرانک والتر اشتاین‌مایر در مورد سوریه گفت‌وگو کرده است.

لاوروف امروز گفته بود کشورهای شرکت‌‌‌کننده در مذاکرات صلح سوریه در وین، باید بر سر فهرست گروه‌های تروریستی به توافق برسند.

وی که در نشست خبری مشترک با همتای کویتی خود صحبت می‌کرد، گفت: «در نشست آتی صلح سوریه در وین، باید فهرست گروه‌های تروریستی مورد توافق طرفین مشخص شود.»

لاوروف افزود: «زمانی که همزمان با روند سیاسی در سوریه آتش بس اعلام شود، این گروه‌ها شامل آتش‌بس نخواهند بود.»

به نوشته خبرگزاری اینترفکس، وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه باید به خونریزی‌ها در سوریه پایان داد و روندی سیاسی را آغاز کرد، گفت: «نماینده ویژه سازمان ملل باید بین معارضین و دولت سوریه گفت‌وگوهایی را برگزار کند، با این حال هنوز هیچ لیست مشخصی از معارضین وجود ندارد.»

به گفته لاوروف قرار است دور تازه مذاکرات سوریه روز شنبه برگزار شود. دو هفته قبل دور اول این گفت‌وگوها با مشارکت ۱۷ کشور از جمله ایران برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در پایان این نشست با صدور بیانیه‌ای ضمن اذعان به باقی ماندن اختلافات، بر ضرورت همکاری جهت برقراری آتش‌بس سراسری در سوریه و برگزاری انتخابات در این کشور تأکید کردند.

گفته می‌شود که احتمال دارد شمار شرکت‌کنندگان در نشست جدید افزایش یابد، اما هنوز سطح شرکت کشورها مشخص نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *