جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مطالبات معوق واقعی بانک‌ها اعلام شد

سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 454714
خبرهای دریافتی از سیستم بانکی کشور نشان می‌دهد مطالبات معوق واقعی بانک‌ها به بیش از ۲۱۰هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در حالی مسئولان دولت آمار رسمی مطالبات معوق بانک‌ها را بین ۹۰ تا ۱۰۰هزار میلیارد تومان اعلام می‌کنند که خبرهای جدید دریافتی از سیستم بانکی حاکی است مطالبات معوق واقعی بانک‌ها به مرز ۲۱۰هزار میلیارد تومان رسیده است.

بنابراین گزارش، از این رقم، حدود ۱۰۰هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بانک‌ها از بخش خصوصی و مردم است و علاوه بر این مطالبات معوق بانک‌ها از بخش دولتی نیز به حدود ۱۱۰هزار میلیارد تومان نزدیک شده است.

سال گذشته علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد در کمیسیون تلفیق مجلس مطالبات معوق بانک‌ها را ۱۵۰هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود که واکنش‌های زیادی را درپی داشت و در نهایت وزارت اقتصاد اطلاعیه داد، مبلغ ۱۵۰هزار میلیارد تومانی مطالبات معوق بانکی نقل شده از سخنان وزیر اقتصاد شامل مجموع مطالبات استمهال شده از طرق قانونی است که مطالبات معوق استمهال شده نیز به‌دلیل عدم‌پرداخت، دوباره به حساب مطالبات معوق بازمی‌گردد.

این در حالی است که حیدر مستخدمین حسینی ــ معاون سابق حقوقی بانک مرکزی ــ نیز با این توضیح که مطالبات معوق و وصول آن ثابت نمی‌ماند و حتی می‌تواند روزانه تغییر کند، به‌صراحت عنوان کرد که رقم بدهی‌های معوق حداقل ۱۰۰هزار میلیارد تومان است، اما در واقعیت رقم بدهی‌هایی که اصل آن به بانک‌ها پرداخت نشده تا حدود ۲۰۰هزار میلیارد تومان قابل تخمین خواهد بود به‌گونه‌ای که بدهکاران نزدیک به ۵۰ درصد را استمهال کرده و ۵۰ درصد مابقی را حتی استمهال هم نکرده‌اند و باقی مانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *